Pomóc w realizacji takiego planu są nowości — nowy XC90, terenowa wersja V60 Cross Country i S60 Cross Country. Dla sprzedaży flotowej jest także nowość — limuzyna S90, która swoją światową premierę miała na początku grudnia 2015 w Goeteborgu, gdzie znajduje się największa fabryka Volvo.
— Chcemy skorzystać z tego, że w Polsce sprzedaż aut segmentu premium rośnie szybciej, niż cały rynek samochodów osobowych — mówi Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Car Poland.
Wiadomo także, że kompaktowe V40 przejdzie facelifting. Szef polskiego oddziału Volvo ma także nadzieję, że XC90 po sukcesach na świecie stanie się najlepiej sprzedającym się dużym SUVem w Polsce.
Rok ubiegły Volvo zakończyło sprzedażą 6821 aut, czyli o 16,8 proc. więcej, niż w również rekordowym roku 2014. Cały rynek polski w tym czasie zwiększył się o 12,96 proc. Przy tym Polska jest dla całego koncernu krajem ze wzrostem większym od światowej średniej wynoszącej 8 proc.
Za polską dynamiką stoi także łatwiejsze finansowanie, w tym leasing konsumencki i operacyjny który może obejmować także pakiet serwisowy.