Czym chce zaskoczyć Volvo

Volvo, to kolejna marka, która w Polsce w 2015 roku zanotowała wzrost sprzedaży wyższy, niż rynek. Tempo wzrostu — 19 proc. w 2015 w porównaniu z rokiem poprzednim powinno się utrzymać także w 2016.

Publikacja: 02.02.2016 11:10

Volvo, to kolejna marka, która w Polsce w 2015 roku zanotowała wzrost sprzedaży wyższy, niż rynek.

Volvo, to kolejna marka, która w Polsce w 2015 roku zanotowała wzrost sprzedaży wyższy, niż rynek.

Foto: Bloomberg

Pomóc w realizacji takiego planu są nowości — nowy XC90, terenowa wersja V60 Cross Country i S60 Cross Country. Dla sprzedaży flotowej jest także nowość — limuzyna S90, która swoją światową premierę miała na początku grudnia 2015 w Goeteborgu, gdzie znajduje się największa fabryka Volvo.

— Chcemy skorzystać z tego, że w Polsce sprzedaż aut segmentu premium rośnie szybciej, niż cały rynek samochodów osobowych — mówi Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Car Poland.

Wiadomo także, że kompaktowe V40 przejdzie facelifting. Szef polskiego oddziału Volvo ma także nadzieję, że XC90 po sukcesach na świecie stanie się najlepiej sprzedającym się dużym SUVem w Polsce.

Rok ubiegły Volvo zakończyło sprzedażą   6821 aut, czyli o  16,8 proc. więcej, niż w również rekordowym roku 2014. Cały rynek polski w tym czasie zwiększył się o 12,96 proc. Przy tym Polska jest dla całego koncernu krajem ze wzrostem większym od światowej średniej wynoszącej 8 proc. 

Za polską dynamiką stoi także łatwiejsze finansowanie, w tym leasing konsumencki i operacyjny który może obejmować także pakiet serwisowy.

Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Car Poland jest zadowolony również z tego, że w badaniach satysfakcji obsłużonych klientów polskie Volvo otrzymało najwyższą ocenę na świecie wśród wszystkich światowych przedstawicielstw.

W Polsce najlepiej sprzedawał się model XC60, który już drugi rok z rzędu utrzymuje się na pierwszym miejscu w segmencie premium. I to on ciągnie sprzedaż Volvo — w 2015 roku sprzedano w Polsce 2,9 tys. takich aut. Na drugim miejscu znalazł się V40/V40 Cross ze sprzedażą 1,635 aut. No i hit tej marki — XC90, który trafił do dilerów w połowie 2015 roku.

Zresztą ubiegły rok był także bardzo dobry dla Volvo na świecie ze sprzedażą w wysokości ponad 503 tys. aut — co było rekordem w 90-letniej historii Volvo. Tak dobry wynik był możliwy do osiągnięcia właśnie dzięki popularności XC90, który zresztą został wybrany przez dziennikarzy amerykańskich SUVem Roku podczas właśnie zakończonych Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Detroit.

— Dzięki temu samochodowi właśnie udało nam się przebić się przez pułap pół miliona. I zazwyczaj jest tak, że jeśli jest jakiś wiodący model, to jego postrzeganie ma wpływ także na wyniki innych obszarów działalności. Widać to także w Polsce — mówił Arkadiusz Nowiński.

— W 2015 roku odnotowaliśmy także wzrost sprzedaży części i akcesoriów, co jest oczywiste, bo większa liczba sprzedanych aut oznacza wzrost liczby przeglądów, dokupowanie opon i wyposażenia- dodaje.

Ten dział w przypadku Volvo w zeszłym roku odnotował wzrost o 7,1 proc.

Pomóc w realizacji takiego planu są nowości — nowy XC90, terenowa wersja V60 Cross Country i S60 Cross Country. Dla sprzedaży flotowej jest także nowość — limuzyna S90, która swoją światową premierę miała na początku grudnia 2015 w Goeteborgu, gdzie znajduje się największa fabryka Volvo.

— Chcemy skorzystać z tego, że w Polsce sprzedaż aut segmentu premium rośnie szybciej, niż cały rynek samochodów osobowych — mówi Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Car Poland.

Pozostało 83% artykułu
Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana