Szef PSA Peugeot Citroen na Amerykę Łacińską, Carlos Gomes poinformował o nowej inwestycji na audiencji u prezydenta Mauricio Macri. Zakład znajduje się na przedmieściach Buenos Aires, nowe środki pozwolą zwiększyć jego produkcję na rynek krajowy i na eksport od 2019 r.

Macri starał się przyciągać inwestycje zagraniczne, by wydobyć kraj z recesji, ale w rok po objęciu urzędu gospodarka nie wykazuje wzrostu. Według najnowszych danych, produkcja sektora motoryzacji wzrosła w listopadzie o 3,3 proc., po spadku przez kilka miesięcy z powodu trudnej sytuacji w Argentynie i w Brazylii. Eksport samochodów wzrósł o 15,8 proc. – podała organizacja producentów ADEFA.

W Chinach też fabryka

Honda i jej partner Dongfeng Motor zainwestują 3 mld juanów (436 mln dolarów) w nowa fabrykę w Chinach – potwierdzili Japończycy. Już w październiku pojawiła się wiadomość, że do 2019 r. powstanie nowy zakład z możliwością produkowania 120 tys. samochodów rocznie.

Honda notuje burzliwy wzrost sprzedaży w Chinach od 2 lat mimo zwolnienia tempa gospodarki w tym kraju, bo oferuje dużo nowości w szybko rosnącym segmencie pojazdów sportowo-użytkowych. Po 11 miesiącach zwiększyła sprzedaż o 28,3 proc.

Spółka j.v. z Dongfeng, jedna z  dwóch japońskiej marki, zbliża się już do granic mocy produkcyjnych w dwóch fabrykach, w bieżącym roku wypuszczą 450 tys. aut, a maksimum wynosi 480 tys. Nowy zakład będzie mógł wypuszczać pojazdy elektryczne albo hybrydowe plug-in.