Ruszyły wyprzedaże, auta w salonach tanieją

Obniżki przyciągną klientów indywidualnych, których wciąż ubywa.

Publikacja: 12.11.2015 21:00

Ruszyły wyprzedaże, auta w salonach tanieją

Foto: Bloomberg

W salonach aut zaczyna się okres wyprzedażowych promocji. Importerzy oferują rabaty, dodatkowe wyposażenie lub atrakcyjne finansowanie zakupu. Koniec roku, zwłaszcza grudzień, może więc przynieść dalszą poprawę sprzedaży: do końca października sprzedało się prawie 285,2 tys. samochodów osobowych, o 4,8 proc. więcej niż przed rokiem. – Zakładamy, że rejestracje samochodów osobowych w całym 2015 r. sięgną 343 tys. – mówi prezes Instytutu Samar Wojciech Drzewiecki.

Toyota rusza z wyprzedażami w najbliższy weekend. Upusty mają objąć wszystkie modele z najnowszymi wersjami Aurisa i Avensisa, w tym hybrydy. Przykładowo niewielkie Aygo może być tańsze o 6,5 tys. zł, hybrydowy Auris o 13,5 tys., RAV4 o 17 tys., Avensis nawet o 20 tys. zł. Salony Opla oferują Astrę IV za 25 tys. zł w nieoprocentowanym kredycie 50/50, a także Corsę za 18 tys. w podobnym finansowaniu. Dużą, 20-tysięczną obniżką objęta została Antara.

Dealerzy Renault proponują roczne ubezpieczenie lub komplet opon zimowych za złotówkę, a także 10-proc. rabaty przy finansowaniu zakupu kredytem 3×30. Z kolei kupując Mitsubishi, dostaje się 13,4 tys. zniżki na najpopularniejszy model marki ASX, 4 tys. zł na Lancera lub 20 tys. zł na Pajero.

W sieci koreańskiej marki Hyundai promocyjne warunki sprzedaży objęły prawie wszystkie modele, łącznie z najnowszym Tucsonem. Rabaty wynoszą od 4 do 9 tys. zł, do tego może dojść jeszcze dodatkowe wyposażenie. Niektóre wersje poprzednika Tuscona – modelu ix35 – można kupić taniej o 29 tys. Oba SUV mocno napędziły sprzedaż marki, bo w październiku Tuscon okazał się drugim najlepiej sprzedającym się SUV w segmencie C. – Jeśli dodamy do tego sprzedaż ix35, to wynik uplasuje markę Hyundai na pierwszym miejscu sprzedaży w grupie kompaktowych SUV z ponad 15-proc. udziałem – mówi rzecznik Hyundai Motor Poland Katarzyna Kaszubkiewicz.

Wczoraj wyprzedaż rocznika rozpoczął Volkswagen. – Oferta daje klientom kilka korzyści: dłuższą gwarancję, pakiet przeglądów serwisowych oraz dodatkowy rabat u dealera – wylicza Tomasz Tonder z Volkswagen Group Polska. Poszczególne składniki oferty można wymieniać na dodatkowy bonus cenowy. Np. do 4,6-tysięcznego rabatu na Golfa można doliczyć 2,5 tys. złotych rabatu zamiast przeglądów czy 1,9 tys. w miejsce dłuższej gwarancji. Volkswagen oferuje także specjalne finansowanie: niewielka wpłata na początek, potem miesięczne raty odpowiadające utracie wartości auta i po trzech–czterech latach możliwość odkupienia samochodu lub wymiany na nowy model.

Wszystkie te bonusy mają skusić klientów indywidualnych, których w salonach jest coraz mniej. Według Samaru ich odsetek skurczył się do niecałych 30 procent. Ale jeśli odliczyć spółki cywilne i osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą klasyfikowane w statystykach CEPiK po stronie klienta indywidualnego, to faktyczny udział tej grupy w całej sprzedaży samochodów osobowych stopniał do około jednej piątej.

Dlatego mimo rozpoczęcia wyprzedaży w listopadzie i grudniu rynek dalej napędzać będą firmy, które tradycyjnie zwiększają zakupy w czwartym kwartale. Będą one także zwiększać udział w rynku samochodów droższych. W październiku sprzedaż marek premium podskoczyła w ujęciu rocznym o jedną trzecią, podczas gdy marki popularne odnotowały niewielki, 2,6-procentowy spadek.

Opinia

Jacek Pawlak, prezydent Toyota Motor Poland

Rynek sprzedaży nowych aut zdecydowanie rośnie, obecnie o 6 proc. względem ubiegłego roku. Jest to dla nas miłe zaskoczenie, które pokazuje jak silna jest polska gospodarka, gdzie PKB rośnie o ponad 3 proc. Oczywiście ta sytuacja preferuje segment sprzedaży flotowej, który zajmuje już ponad 70 procent rynku. Cierpi spadająca sprzedaż do klientów indywidualnych, ale uważam, że startująca właśnie wyprzedaż poprawi ten wskaźnik. Dla Toyoty oznacza to doskonałą sytuację. Nasze wyniki sprzedażowe poprawiły się do tej pory o 15 proc. względem zeszłego roku, a wspomniana wyprzedaż na pewno ten trend jeszcze dodatkowo wzmocni. Zwłaszcza że mamy w ofercie wyprzedażowej dopiero co debiutujące na rynku wersje Avensis i Auris, w tym odmianę hybrydową.

W salonach aut zaczyna się okres wyprzedażowych promocji. Importerzy oferują rabaty, dodatkowe wyposażenie lub atrakcyjne finansowanie zakupu. Koniec roku, zwłaszcza grudzień, może więc przynieść dalszą poprawę sprzedaży: do końca października sprzedało się prawie 285,2 tys. samochodów osobowych, o 4,8 proc. więcej niż przed rokiem. – Zakładamy, że rejestracje samochodów osobowych w całym 2015 r. sięgną 343 tys. – mówi prezes Instytutu Samar Wojciech Drzewiecki.

Toyota rusza z wyprzedażami w najbliższy weekend. Upusty mają objąć wszystkie modele z najnowszymi wersjami Aurisa i Avensisa, w tym hybrydy. Przykładowo niewielkie Aygo może być tańsze o 6,5 tys. zł, hybrydowy Auris o 13,5 tys., RAV4 o 17 tys., Avensis nawet o 20 tys. zł. Salony Opla oferują Astrę IV za 25 tys. zł w nieoprocentowanym kredycie 50/50, a także Corsę za 18 tys. w podobnym finansowaniu. Dużą, 20-tysięczną obniżką objęta została Antara.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana