– Wszyscy oceniają poniżej realiów – stwierdził podczas śniadania prasowego z okazji salonu w Nowym Jorku w dniach 25 marca – 3 kwietnia. – Myślę, że rynek będzie lepszy od przewidywań zarówno w Europie jak i w Stanach.
On spodziewa się wzrostu rynku amerykańskiego w tym roku o 2 proc. Kilka firm wyspecjalizowanych w ocenie sektora przewiduje, że w USA zostanie sprzedane nawet 17,8 mln pojazdów, co byłoby nowym rekordem po prawie 17,5 mln w 2015 r.
W Europie organizacja producentów ACEA podała w styczniu, że zakłada wzrost sprzedaży o 2 proc. po 9,3 proc. w 2015 r. Renault także przewidywał na początku roku poprawę o 2 proc., ale Carlos Ghosn mówi od lutego, że tę wielkość będzie można przekroczyć
Problem z ZOE
Odrębnie Francuzi poinformowali o podjęciu na początku roku akcji przywoławczej 10 649 samochodów elektrycznych ZOE, aby zapobiec przedwczesnemu zużyciu elastycznego przewodu z płynem hamulcowym. Pojazdy objęte akcją wyprodukowano od 2012 r., gdy pojawił się ten model, do 6 października 2014. W ubiegłym roku Renault wyprodukował we Flins 19 115 tych samochodów, a od początku 42 300.
– Ze względów zapobiegawczych operacja polega na skontrolowaniu położenia ekranów przy przednich kołach i na wymianie jednego lub obu przewodów, gdyby znajdowały się w złym miejscu – wyjaśnił rzecznik grupy. Podkreślił, że do tej pory nie poinformowano o wypadku z tego powodu. Operacja ma zapobiec przedwczesnemu zużyciu przewodu na skutek tarcia, jest bezpłatna i może trwać do 4,5 godzin, jeśli trzeba wymienić wszystkie części.