Zakład stworzony w ramach partnerstwa Jaguara Land Rovera z lokalną firmą samochodową Geely oznacza zainwestowanie 10,9 mld juanów (1,38 mld euro), będzie produkować nowe 4-cylindrowe silniki benzynowe 2,0 Ingenium
„Nowy zakład silników świadczy o długoterminowym zaangażowaniu JLR na chińskim rynku, zapewniając klientom atrakcyjną gamę pojazdów i opcji napędu, a także jego spółce j. v. ” — stwierdza komunikat brytyjskiej firmy.
Chiny były w 2016 r. najszybciej rosnącym rynkiem samochodów tego producenta, przypadło na nie 20 proc. światowej sprzedaży. Jak inne brytyjskie firmy JLR obawia się skutków Brexitu, zwłaszcza cła do 10 proc., więc przenosi swą produkcję poza Wyspy. W 2015 r. wybrał Słowacje jako miejsce produkcji samochodów, kilak dni temu zapowiedział produkcję kompaktowego SUV E-Pace w Austrii i w Chinach. W Changshu produkuje już trzy modele: Range Rover Evoque, Discovery Sport i Jaguar XF L przeznaczony tylko na chiński rynek.