– Celem umowy jest zapewnienie dostaw z kopalni przez 10 lat. Kontrakty są gotowe do podpisu — powiedział.
Popyt na surowce używane do produkcji baterii: kobalt, nikiel, tlenek manganu, grafit i lit będzie rosnąć w nadchodzących latach, bo rządy wielu krajów przystąpiły do walki ze skażeniem powietrza, a producenci zwiększają nakłady na pojazdy elektryczne. Volkswagen podał wcześniej o staraniach zapewnienia sobie długoterminowych umów na dostawę, aby uniknąć niedoborów materiałowych, gdy zamierza zainwestować do 2022 r. 34 mld euro w samochody na baterie, aby konkurować z Teslą.
Odrębnie BMW podał o wstrzymaniu partnerstwa z Daimlerem w zakresie zamówień ze względu na śledztwo dotyczące możliwości zmowy kartelowej niemieckich firm samochodowych — poinformował „FAZ”.
Dowodem na rosnące znaczenie niklu dużej czystości jest podjęcie przez niemieckiego giganta BASF rozmów z rosyjską grupą Norilsk Nikiel na temat partnerstwa w dostawach i produkcji w Europie związków chemicznych do baterii. Belgijska Umicore, rywalizująca z BASF i amerykańską Johnson Matthey w produkcji materiałów do katod, pozyskała na rynku 892 mln euro na rozwój tej produkcji.