„Consumer Reports” 2018: najlepsze Hyundai Genesis i Toyota

Wpływowy amerykański magazyn konsumencki uznał w rankingu 2018 na podstawie kilku czynników za najlepszy samochód Hyundaia Genesis, a za najlepszą firmę po raz kolejny Toyotę.

Publikacja: 25.02.2018 09:17

„Consumer Reports” 2018: najlepsze Hyundai Genesis i Toyota

Foto: materiały prasowe

Miliony przyszłych klientów salonów śledzą doroczne rankingi  „Consumer Reports”, wynikające z testów drogowych, oceny niezawodności, bezpieczeństwa i zadowolenia właścicieli. Oceny pierwszego czynnika powstają na podstawie ponad 50 testów drogowych wykonanych przez doświadczonych pracowników ośrodka testowania samochodów  CR i ich opinii. Pismo przewiduje drugi czynnik,  niezawodność na podstawie problemów zgłaszanych przez prenumeratorów, właścicieli pojazdów.   W zakresie bezpieczeństwa wszystkie zalecane samochody muszą dobrze  wypaść w testach na unikanie kolizji, zapewniać skuteczną ochronę uczestników w testach zderzeniowych objętych ubezpieczeniem. Modele z systemem ostrzegania przed wypadkiem i/albo mające awaryjny układ hamowania otrzymują dodatkowe punkty. Poziom zadowolenia właścicieli (w procentach) wynika z ich deklaracji, że są zdecydowani kupić następny taki sam model samochodu. W obecnej edycji oceniono 34 marki.

Najlepsze samochody roku modelowego 2018 osiągnęły najwyższe oceny w tych 4 kategoriach, redakcja magazynu poleca je z pełnym przekonaniem.

Najlepszym samochodem okazał  się Hyundai Genesis, marki segmentu premium utworzonej zaledwie 2 lata temu, a jego oceny dokonano na podstawie 2 modeli: G80 i G90. Szef działu testów, Jake Fisher stwierdził, że sukces Genesis potwierdza stałą poprawę firm z Korei, najpierw w zakresie niezawodności i zużycia paliwa, teraz w osiągach i poziomie luksusu.

Koreańczycy zepchnęli Audi na drugie miejsce, następne zajęły BMW, Lexus, Porsche, Kia, Subaru, Tesla, Honda i Toyota, ale wygrała w 4 kategoriach. Mercedes-Benz wygrywał w USA wielkością sprzedaży przez 2 kolejne lata, ale teraz znalazł się na 15. miejscu, bo szybko rozszerzył gamę o wersje luksusowe z niższej  półki, jak np. 4-drzwiowy coupé CLA, który jest luksusowy tylko z nazwy – uznał J. Fisher. — Wygląda jak Mercedes, ale nie zachowuje się jak Mercedes, ludzie nie są z niego zadowoleni — dodał.

Amerykańskie marki wypadły jeszcze gorzej. Chrysler był 11., Lincoln 17., Ford 20., Chevrolet 23., Cadillac 24., Ram 26., Dodge 27., Jeep 33,. Na ostatnim miejscu znalazł się Fiat.

„Consumer Reports”‚ nie zalecił kupowania żadnego pojazdu następujących 11 marek: Fiata, Jeepa, Land Rovera, Alfy Romeo, Mitsubishi, Jaguara, GMC, Dodge, Mini, Cadillaca i Volvo z powodu niskich ocen w testach drogowych i crash testach albo wątpliwej niezawodności.

Liderzy 10 kategorii

Magazyn ustalił ponadto najlepsze auta w 10 różnych kategoriach. Najlepszym autem kompaktowym okazała się Toyota Corolla, najlepszy kompakt ekologiczny: Chevrolet Bolt, najlepszy kompakt luksusowy: Audi A4, najlepszy samochód średniej wielkości: Toyota Vamry, najlepszy duży: Chevrolet Impala, najlepszy minivan: Toyota Sienna, najlepszy kompaktowy SUV: Subaru Forester, najlepszy kompaktowy luksusowy SUV: BMW X3, najlepszy średni SUV: Toyota Highlander, najlepsza furgonetka pickup truck: Ford F-150.

Bolt przed Teslą

Tesla jest najwyżej ocenioną marką z USA, ale magazyn uznał Chevy Bolta za najlepsze auto w kategorii hybryd i samochodów elektrycznych, bo Tesla nie zdążyła uruchomić seryjnej produkcji swego Modelu 3, a Model S kosztuje ponad 100 tys. dolarów, co jest cena zaporową dla większości chętnych. Sfrustrowani klienci obawiając się utraty 7500 dolarów ulgi podatkowej zaczęli więc kupować auto konkurenta (GM sprzedał w 2017 r. 23 297 Boltów). Chevrolet Bolt pokonał BMW i3, Forda Focusa EV i hybrydę plug-in Chevroleta Volta.

Ranking niezawodności firm

„Consumer Reports” sporządził również listę najlepszych i najgorszych pod względem niezawodności firm samochodowych i modeli na podstawie opinii o 640 tys. pojazdów ponad 300 modeli z lat modelowych 2000-17. Pojazdy otrzymywały ocenę od 0 do 100 punktów, średnia niezawodność oznacza zmieszczenie się w granicach 41-60 pkt.

Liderem po raz kolejny okazała się Toyota (80 pkt, najlepszy model 86, najgorszy Tacoma). Kolejne miejsca zajęły 2. Lexus (77 pkt, najlepszy ES, najgorszy GX), 3. Kia (71 pkt, +Niro, -Sportage), 4. Audi (68 pkt, +Q3, -A7), 5. BMW (62 pkt, +seria 2, — i3), 6. Subaru (60 pkt, +BRZ, -Impreza), 7. Infiniti (60 pkt, +Q70, -Q50), 8. Buick (59 pkt, +Encore, -La Crosse), 9. Honda (59 pkt, +CRV, -Ridgeline), 10. Hyundai (59 pkt, +Elantra, -Tucson), 11. Nissan (53 pkt, +Vers Note, -Sentra), 12. Mazda (52 pkt, +3, -CX-9), 13. Porsche (50 pkt, +Macan, -Cayenne), 14. Mercedes-Benz (45 pkt, +klasa E, -GL3), 15. Ford (45 pkt, +Fusion, -Focus), 16. VW (44 pkt, +Passat, -Golf), 17. Chrysler (41 pkt, +Pacifica, -300), 18. Chevrolet (38 pkt, +Bolt, -Camaro), 19. Acura (38 pkt, +RDX, -ILX), 20. Jeep (38 pkt, +Cherokee, -Renegade), 21. Tesla (37 pkt, +Model S, -Model X), 22. Lincoln (33 pkt, +MKZ, -MKX), 23. Volvo (33 pkt, +V60, -XC90), 24. Dodge (32 pkt, +Grand Caravan, -Journey), 25. Ram (30 pkt, +1500, -3500), 26. GMC (28 pkt, +Sierra 2500HD, -Acadia), 27. Cadillac (26 pkt, +CTS, -Escalade).

Miliony przyszłych klientów salonów śledzą doroczne rankingi  „Consumer Reports”, wynikające z testów drogowych, oceny niezawodności, bezpieczeństwa i zadowolenia właścicieli. Oceny pierwszego czynnika powstają na podstawie ponad 50 testów drogowych wykonanych przez doświadczonych pracowników ośrodka testowania samochodów  CR i ich opinii. Pismo przewiduje drugi czynnik,  niezawodność na podstawie problemów zgłaszanych przez prenumeratorów, właścicieli pojazdów.   W zakresie bezpieczeństwa wszystkie zalecane samochody muszą dobrze  wypaść w testach na unikanie kolizji, zapewniać skuteczną ochronę uczestników w testach zderzeniowych objętych ubezpieczeniem. Modele z systemem ostrzegania przed wypadkiem i/albo mające awaryjny układ hamowania otrzymują dodatkowe punkty. Poziom zadowolenia właścicieli (w procentach) wynika z ich deklaracji, że są zdecydowani kupić następny taki sam model samochodu. W obecnej edycji oceniono 34 marki.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką