Podczas uroczystego otwarcia nowego salonu przybyłych gości powitali Michał Łuczak i Wojciech Wróbel, prezes i współwłaściciel Grupy Wróbel wraz z członkami zarządu firmy oraz prezydent Wrocławia Rafał Dutkiewicz. Inwestycja kosztowała 50 mln zł i została zrealizowana przez generalnego wykonawcę – firmę Erbud S.A., praktycznie bez opóźnień.
Nowy salon znajduje się na ulicy Granicznej we Wrocławiu obok Autostradowej Obwodnicy Wrocławia, przy zjeździe na lotnisko. W porównaniu z dotychczasową siedzibą firmy całość jest większa o pięć razy i zajmuje w sumie 9424 m kw. powierzchni użytkowej. Jest to wymóg niemieckiej centrali, która zamierza powiększyć gamę modelową o kilkadziesiąt aut do 2020 roku.
Dlatego znalazło się tam miejsce na ekspozycję aż 45 samochodów, a w tym specjalny „showroom” dla sportowych modeli AMG, G Corner z luksusowymi SUV-ami oraz specjalne stanowisko dedykowane samochodom zabytkom, które Grupa Wróbel zamierza sprowadzać do Polski i restaurować. Oprócz tego na klientów czekają 24 podnośniki w strefie serwisowej, trzy myjnie, magazyn opon, 320 miejsc parkingowych oraz kawiarnia Etno Cafe, która umili czas oczekiwania na samochód. Tuż obok głównego salonu wybudowano drugi budynek, w którym mieści się salon sprzedaży samochodów używanych. Grupa Wróbel posiada największy stock takich aut w Polsce.
– Nowy salon to zwieńczenie 25 lat działalności naszej firmy Z małego warsztatu przy Maślickiej doszliśmy aż tutaj. Z małej, rodzinnej firmy, staliśmy się jednym z największych dealerów w kraju i równocześnie bardzo ważnym punktem na mapie polskiego biznesu, ale wciąż dbamy o wartości rodzinne i na pierwszym miejscu stawiamy człowieka, bo to ludzie są fundamentem naszego sukcesu. Dzisiaj jesteśmy już firmą ogólnopolską, posiadamy 9 oddziałów Mercedes-Benz na terenie pięciu województw, ale Wrocław zawsze będzie nam szczególnie bliski, bo stąd się wywodzimy i szczególnie cieszy to, że mamy realny wpływ na jego rozwój – powiedział podczas otwarcia Michał Łuczak, prezes Grupy Wróbel.
Włodarze firmy obiecują, że nowy obiekt będzie czymś więcej niż typowym salonem samochodowym. Grupa Wróbel zamierza zaproponować swoim klientom wernisaże, koncerty, spotkania autorskie czy pokazy filmowe. W końcu Grupa Wróbel jest znana od lat ze swoich działań na rzecz kultury i sportu.