Nowe modele PSA pokryły straty kursowe

Grupa PSA Peugeot Citroen zwiększyła w I kwartale obroty o 4,9 proc., bo powodzenie nowych modeli zlikwidowało straty na deprecjacji funta szterlinga i skutki pożaru u poddostawcy.

Publikacja: 27.04.2017 18:26

Francuska grupa sprzedała na świecie 729 424 samochody, o 4,2 proc. więcej niż przed rokiem dzięki szybkiemu wzrostowi marki Peugeot w Iranie, który stał się drugim rynkiem przed Chinami. Problemy u czeskiego producenta pianki izolacyjnej Recticel pozbawiły grupę sprzedaży 11 tys. aut Peugeota 3008. Obroty grupy, bez Iranu i Chin wyniosły 13,6 mld euro, z czego 9,02 mld przypadło na dział samochodowy bez Faurecii. Największą popularnością cieszyły się nowe SUV 3008 i Citroen C3 oraz nowa gama furgonetek z bogatszym wyposażeniem.

PSA potwierdziła średnioterminowe założenia swego planu, m.in. marżę operacyjną ponad 4,5 proc. w 2016-18 r. i wzrost obrotów o 10 proc. w 2015-18 r. Poprawiła prognozę wzrostu rynku w Europie i Ameryce Łacińskiej o 1 i o 2 proc.

Dyrektor finansowy Jean-Baptiste de Chatillon nie zakłada szybkiej poprawy w Chinach, gdzie grupa dokonuje rozległej restrukturyzacji swej sieci handlowej w związku z konkurencją miejscowych producentów, spodziewa się natomiast wzrostu sprzedaży u partnerów w II półroczu wraz z pojawieniem się 2 modeli opracowanych wspólnie z Oplem.

Francuzi przewidują sfinalizowanie kupna Opla/Vauxhalla zgodnie z harmonogramem ogłoszonym w marcu i już w tym roku zbieranie owoców pierwszych wspólnych produktów obu grup.

— Pracujemy normalnie nad dopięciem transakcji, mamy do przejścia kilka etapów administracyjnych dotyczących Opel Banku, działu samochodowego i urzędów konkurencji. Jesteśmy absolutnie zgodni z harmonogramem zakończenia tego w tym roku — powiedział de Chatillon.

– Głównym motorem napędu sprzedaży w II półroczu będzie duży SUV GrandLand X, produkowany w Sochaux na tej samej linii co 3008, a w końcu I półrocza mały SUV CrossLand X z fabryki GM w Barcelonie, a do nich dołączy nowy Citroen C3 Aircross — poinformować dyrektor finansowy.

Francuska grupa sprzedała na świecie 729 424 samochody, o 4,2 proc. więcej niż przed rokiem dzięki szybkiemu wzrostowi marki Peugeot w Iranie, który stał się drugim rynkiem przed Chinami. Problemy u czeskiego producenta pianki izolacyjnej Recticel pozbawiły grupę sprzedaży 11 tys. aut Peugeota 3008. Obroty grupy, bez Iranu i Chin wyniosły 13,6 mld euro, z czego 9,02 mld przypadło na dział samochodowy bez Faurecii. Największą popularnością cieszyły się nowe SUV 3008 i Citroen C3 oraz nowa gama furgonetek z bogatszym wyposażeniem.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana