Ale firmy motoryzacyjne nie należą do najcenniejszych na świecie, a na tegorocznej liście, której liderem jest Google przed Apple zresztą jest tak od kilku lat dominują firmy technologiczne. Toyota, mimo że jest najcenniejszym koncernem motoryzacyjnym (wartość wg Millward Brown, to 29,5 mld dol.) znalazła się dopiero na 28. miejscu, BMW- na 33. miejscu (26,8 mld) , Mercedes -Benz o 6. miejsc niżej (22,7 mld). Tyle, że w porównaniu z rankingiem zeszłorocznym wszystkie te trzy firmy awansowały Toyota i BMW o 2. miejsca w górę, a Mercedes-Benz o 4 miejsca.

W pierwszej dziesiątce po raz pierwszy znalazła się amerykańska Tesla, nazywana rynkowym rozbójnikiem ( wypchnęła z tego miejsca Lexusa) , którą wyceniono na 4,4 mld dol. zmieściły się jeszcze Honda, Ford, Nissan, Audi, Land Rover i Porsche. Przy tym Tesli pomogło najbardziej wprowadzenie na rynek niedrogiego auta z napędem elektrycznym Tesla 3. Po raz pierwszy na tej liście zmieściło się Porsche, i od razu wskoczyło na 9.pozycję którego wartość wzrosła dzięki niezwykłej umiejętności dotarcia do klientów w kluczowych niszach. Autorzy rankingu określają niemieckiego producenta aut luksusowych, jako motoryzacyjne Apple, który wprowadził na rynek bardzo pożądane auta, na które nieustannie rośnie popyt.

Najwyższe notowanie dla Toyoty wynika z nieustannego dążenia w poprawie jakości obsługi klientów i nieprzerwanemu wzrostowi jakości. Zdaniem Petera Walshe, dyrektora Millward Brown japoński koncern jest też wysoko ceniony za innowacje. BMW z kolei skorzystał dzięki najnowszemu modelowi 7, oraz elektrycznemu i3 i hybrydowemu i8. — To marka która ma nieprawdopodobne doświadczenie, a przyjemność z prowadzenia aut BMW jest wyjątkowa- mówił Walshe.

To nie znaczy jednak, że bawarski koncern może spocząć na laurach. Bo Mercedes-Benz konkuruje z nim coraz ostrzej. W tym roku jego miejsce w rankingu przesunęło się aż o 4 punktu do góry, a jego pozycja w żadnym wypadku nie jest zagrożona. W przypadku tej marki awans wspierany był niebywałym sukcesem modelu klasy E i sukcesom na kluczowym rynku chińskim.

Całkowita wartość 10 rynkowych liderów, którzy znaleźli się w rankingu Millward Brown wyniosła 139,9 mld dol. Najbardziej spadł Audi z powodu kłopotów firmy-matki- Volkswagena.