Początkowo tylko Włosi będą mogli kupować samochody zwykłym kliknięciem, a oferta Amazona będzie ograniczała się do trzech modeli — Fiata 500, 500L i Panda. FCA wyjaśnił, we taki wybór był świadomy, bo Panda jest najlepiej sprzedającym się modelem we Włoszech, natomiast 500 i większy 500L są atrakcyjniejsze dla osób młodszych, chętnych do przygód, dla których ta forma sprzedaży jest dedykowana. – Nadeszła pora, by dać konsumentom nowy, bardziej sprawny i przejrzysty sposób wyboru nowego pojazdu — stwierdził na konferencji prasowej szef Fiata Chryslera na Włochy, Gianluca Italia.
Przedstawiciel siódmej na świecie grupy samochodowej co do wielkości dodał, że partnerstwo z amerykańskim portalem przypadnie do gustu osobom, które będą chciały kupować samochód korzystając z komfortu domowego zacisza, a dodatkowym bodźcem do robienia tego będą rabaty dochodzące do 33 proc. obecnych. Poinformował, że badania rynku wykazały, iż połowa Włochów jest skłonna kupić samochód online, ale 97 proc. woli nadal odebrać go u tradycyjnego dealera.
Zakup będzie wyglądać następująco: po kliknięciu chętni zostaną połączeni z Amazonem, aby zdecydować, w którym salonie chcą dokonać zakupu i gdzie odebrać pojazd. Auto będzie gotowe do wydania w ciągu 2 tygodni.