Bentley

Do długiej listy pozwów związanych z aferą Dieselgate koncern VW musi doliczyć jeszcze jedną sprawę. Wieloletni szef marek Bentley i Bugatti, a zarazem twórca skrzyni pozywa swojego byłego pracodawcę.

Wolfgang Schreiber przez wiele lat dowodził markami Bentley i Bugatti. W latach 1996-2003 był szefem działu odpowiedzialnego za konstrukcje skrzyń biegów. To właśnie on stworzył wiele patentów związanych z przekazywaniem napędu i jest jednym z twórców technologii DSG (dwusprzęgłowa zautomatyzowana skrzynia biegów), która okazała się wielkim sukcesem.

Gazeta Der Spiegel przypomniała kilka dni temu, że drogi Schreibera i koncernu Volkswagen rozeszły się w mało przyjazny sposób. Były pracownik domaga się finansowej rekompensaty za udział w opracowaniu skrzyni DSG. Niemieckie media donoszą, że koncern VW zaproponował Schreiberowi ugodę w postaci 20 mln. Wygląda na to, że były dyrektor nie przystał na taką ofertę. Co więcej, domaga się wielokrotnie wyższej rekompensaty, ale źródła nie podają jaka kwota może wchodzić w grę.

Skrzynia DSG zadebiutowała w 2003 roku i bardzo szybko okazała się wielkim sukcesem koncernu, który był później naśladowany przez innych producentów. Przez 13 lat produkcji zamontowano ją w ponad 4 mln egzemplarzy samochodów.

Mogą Ci się również spodobać

Renault Megane R.S.: Radość Specjalna

Przyznaję, że oglądając pierwsze zdjęcia nowej generacji francuskiego hot-hacha trochę kręciłem nosem. Na pierwszy ...

Geometry A: Nowa elektryczna marka z Chin z chrapką na Europę

Geely wprowadziła nową markę w Chinach, która zaprezentowała swój pierwszy model. Marka nazywa się ...

Mercedes AMG GT S Roadster: Złoty środek

Mercedes oferuje nową wersję silnikową dla modelu AMG Roadster. To wersja dla tych, którym ...

Audi Q3: Nareszcie nowe

Pierwsza, produkowana od 2011 roku generacja Audi Q3 sprzedała się ponad 1,1 mln raz. ...

Peugeot 508 First Edition: kosztowne pierwszeństwo

Tylko w 12 krajach Europy, wśród których jest Polska, można już zamawiać auta z ...

Luca de Meo, prezes SEAT-a: Jesteśmy marką dla ludzi młodych

Przez całe lata nie było jasności, czym ma być SEAT. Marką sportową? Masową? Nigdy ...