materiały prasowe

Koncern motoryzacyjny Nexteer Automotive otworzył w środę w Tychach swój trzeci w Polsce zakład produkcyjny.

Będzie w nim produkował elektryczne układy kierownicze dla takich marek jak BMW, Fiat, Ford, Opel czy Peugeot oraz Citroen. Inwestycja ma obecnie wartość 70 mln zł i w najbliższych pięciu latach będzie dalej rozbudowywana.

W połowie roku firma otworzy na terenie nowego zakładu swoje europejskie Centrum Techniczne. Będzie tam prowadzić prace badawczo-rozwojowe nad najnowszymi typami systemów sterowania pojazdów – od budowy prototypów po testy na nowo powstałym torze testowym. Będą tam również opracowywane programy związane z tworzeniem autonomicznych pojazdów, nad którymi Nexteer już pracuje ze swoimi klientami. W początkowej fazie w Centrum będzie pracować 50 specjalistów. Do roku 2017 ich liczba zwiększy się dwukrotnie. Firma już w pierwszym kwartale rozpoczęła rekrutację m.in. inżynierów mechaników, projektantów CAD/CAM, testerów oprogramowania, inżynierów elektroników oraz projektantów obwodów.

Nexteer Automotive skupia się obecnie na produkcji układów kierowniczych ze wspomaganiem elektrycznym, które – według analiz firmy – do 2025 roku niemal całkowicie wyprą tradycyjne układy hydrauliczne dzięki zmniejszeniu zużycia paliwa, ekologii czy poprawieniu bezpieczeństwa i komfortu jazdy.

– W Polsce znaleźliśmy idealne warunki do stworzenia Centrum Technicznego, nie tylko z uwagi na tworzenie nowego zakładu produkcyjnego, ale ze względu na doskonałych specjalistów, bliskie położenie uczelni technicznych a także dobre warunki do inwestycji ze strony lokalnych władz oraz Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej – powiedział Laurent Bresson, prezes Nexteer Automotive. – Inżynierowie w naszym Centrum Technicznym będą mieli możliwość projektowania i rozwijania najbardziej zaawansowanych typów systemów sterowniczych, które wyznaczają trendy w zakresie bezpieczeństwa i komfortu prowadzenia samochodów – dodaje Ryszard Iskra, dyrektor ds. technicznych Nexteer Automotive Poland.

Zakłady Nexteer Automotive w Polsce produkują obecnie niemal trzy miliony kolumn i układów kierowniczych rocznie. Są one montowane w m.in. w modelach: BMW i3 (pierwszy w pełni elektryczny model bawarskiego koncernu), BMW Mini, Alfa Romeo MiTo, Fiat 500, Opel Adam, Corsa i Insignia oraz Citroen C3 i DS3. Od roku 2010 roku koncern zainwestował już w Europie niemal 400 milionów złotych, głównie w polskie zakłady. Pierwsza fabryka firmy w Europie powstała w Tychach w roku 1997, kolejna w 2006 roku w Gliwicach.

Koncern Nexteer jest notowany na giełdzie w Hong-Kongu, dostarcza podzespoły dla przeszło pół setki klientów. Produkcja odbywa się w 21 fabrykach. Do tego dochodzi pięć centrów inżynieryjnych, dziesięć centrów obsługi klienta oraz trzy centra testowe położone w Ameryce Północnej i Południowej, Europie oraz Azji.

Mogą Ci się również spodobać

Tesla w USA: 200 tys. dostarczonych aut i… kłopot

Producent aut elektrycznych z Kalifornii poinformował, że dostarczył klientom w Stanach już 200 tys. ...

Dla zapominalskich większe koszty za badanie techniczne

Przyjęta we wtorek przez rząd nowelizacja Prawa o ruchu drogowym zakłada wzrost kosztu badania ...

Bentley pod kreską. Rodziny Porsche i Piëch niezadowolone

Rodziny Porsche i Piëch, które są większościowymi właścicielami grupy Volkswagena są niezadowoleni z rozwoju ...

Wideo | Miko Marczyk: Awans na szczyt ze Skodą

Miko Marczyk to młody, ambitny kierowca rajdowy, który ściga się Skodą Fabią R5. Opowie ...

Peugeot 508 First Edition: kosztowne pierwszeństwo

Tylko w 12 krajach Europy, wśród których jest Polska, można już zamawiać auta z ...

VW Golf 1,4 TSI Plug-In-Hybrid: Cichym ścigałem go lotem

GTE czy GTD? Oto jest pytanie. W przypadku dwóch modeli VII generacji Volkswagena Golfa ...