Na rozwój elektromobilności Grupa VW planuje przeznaczyć 25 mld euro. – Generalnie zasada jest taka: auta z napędem elektrycznym będą produkowane w tych krajach, gdzie istnieje infrastruktura do ich ładowania i gdzie jest dla nich rynek – mówił na konferencji w Berlinie Matthias Müller, prezes Grupy VW. To właśnie z Wrześni wyjedzie jeszcze w tym roku elektryczny samochód dostawczy, Crafter, a polska fabryka pozostanie jedynym miejscem, gdzie to auto jest produkowane.

Dwa polskie zakłady VW Commercial Vehicles, oprócz  Wrześni także Antoninek, mocno przyczyniły się do zysków Grupy VW. – W roku finansowym 2017 mieliśmy w tej części grupy przychody 11,9 mld euro, a zysk operacyjny wzrósł aż o 87,6 proc., do 853 mln euro – powiedział  Müller. – To wszystko mimo potężnych inwestycji w naszych polskich zakładach – dodał. Łącznie w dwóch fabrykach w naszym kraju VW wyda w tym roku 450 mln euro.

Grupa Volkswagena podała wyniki finansowe z 2017 r. Niemcy po raz kolejny pochwalili się rekordowym zyskiem w wysokości 17 mld euro i również rekordowym wynikiem sprzedaży – 10,7 mln aut. Zysk byłby jeszcze wyższy, gdyby nie konieczność odpisania  3,2 mld euro na koszty wywołane dieselgate. To znacznie mniej niż 7,2 mld euro, jakie VW zmuszony był odpisać w 2016 r.

– W tej chwili uporaliśmy się z ponad 90 proc. napraw w Stanach Zjednoczonych i ponad 80 proc. w Europie. Idzie to wolniej, niż oczekiwaliśmy, ale nie wszyscy właściciele aut z silnikami Diesla Grupy VW zgłosili się do punktów serwisowych – tłumaczył Matthias Müller.