– W pierwszych sześciu miesiącach sprzedano przeszło 7,4 mln. samochodów i była to najlepsza pierwsza połowa roku od początku dekady – informuje globalna firma analizująca branżę motoryzacyjną Jato Dynamics. Aż 25 z 29 badanych rynków wykazało poprawę wobec ubiegłego roku, natomiast cztery odnotowały wzrost sprzedaży o ponad jedną piątą. Także wszystkie z dziesięciu najlepiej sprzedających się modeli i marek wykazały w okresie os tycznia do końca czerwca lepsze rezultaty sprzedaży niż w tym samym czasie przed rokiem.

– Dobre wyniki w pierwszej połowie dla całej gamy różnorodnych marek i modeli świadczą o tym, że przemysł jest dobrze przygotowany do równie udanej drugiej połowy roku – komentuje wiceprezes Działu Danych w JATO Dynamics, Brian Walters.

Na pozycji lidera w Europie umocnił się Volkswagen, zwiększając całkowitą sprzedaż w pierwszej połowie roku o 9,1 proc. Renault zamienił się na drugim miejscu z Fordem, na kolejnych miejscach znalazły się Opel i Peugeot. Dzięki nowościom rynkowym rosła także sprzedaż marek poza pierwszą dziesiątką, takich jak Jeep, Lamborghini, Smart, Infiniti i Ssangyong.

Volkswagen Golf pozostał najlepiej sprzedającym się autem w Europie, ze wzrostem o 2,2 proc., choć z niewielkim spadkiem udziału w rynku. Tuż za Golfem, uplasowały się cztery modele segmentu B: Ford Fiesta, Volkswagen Polo, Renault Clio i Opel Corsa. Największy wzrost spośród samochodów pierwszej dziesiątki został osiągnięty przez nowego Volkswagena Passata, którego sprzedaż wzrosła o 39,3 proc. w pierwszej połowie roku w porównaniu do wyniku jego poprzednika rok temu. Według Jato Dynamics, na szczególną uwagę zasługuje wzrost sprzedaży małych crossoverów. W tym zarówno nowych, jak i tych oferowanych od jakiegoś czasu: to przede wszystkim Renault Captur, Opel Mokka, Peugeot 2008, Nissan Juke, Citroen C4 Cactus, Fiat 500X i Suzuki Vitara.