Jak głosi rządowy komunikat, pieniądze mają być przeznaczone na „zrekompensowanie części strat”, które branża ponosi w wyniku drastycznego spadku popytu. W marcu rządu udzielił już pierwszej pomocy w kwocie 10 mld rubli.

” Podjęta teraz decyzja zapewni dodatkowe wykorzystanie mocy produkcyjnych rosyjskich fabryk samochodów”. W marcu rząd tłumaczył, że 10 mld rubli pozwoli producentom dodatkowo wyprodukować 110 tys. samochodów. Teraz nie podano, o ile wzrośnie liczba aut zjeżdżających z taśm.

Problemem rosyjskie motoryzacji jest nie tylko spadek popytu, ale też wysoka inflacja (11,4 proc. w 2014 r a także wzrost cen na metale i stal na światowych rynkach. Subsydia zostaną podzielone miedzy producentów aut osobowych, ciężarowy i autobusów, zależnie od wielkości produkcji w 2014 r a także od tego czy producent posiada własne centrum badawczo-rozwojowe.

Spadek sprzedaży o 40 proc. (za 5 miesięcy 2015 ) wymusił na koncernach dłuższe przestoje wakacyjne. Zakłady Nissan i Forda w St. Petersburgu oraz VW w Kałudze będą pauzować o co najmniej dwa tygodnie dłużej niż zaplanowano. Montownie PSA Peugeot Citroen i Mitsubishi mogą stanąć już w lipcu (zawsze przerwa była w sierpniu).