123RF

Od piątku 1 września wchodzą w życie w Unii nowe przepisy testowania samochodów na emisję spalin w warunkach drogowych. To konsekwencja Dieselgate w Volkswagenie.

Nowe przepisy dotyczą wszystkich nowych modeli samochodów wypuszczonych do września 2017 i będą stopniowo obejmować nowe pojazdy z okresu wrzesień 2018-2019 r. 

Nowa procedura o nazwie Realne Emisje podczas Jazdy (Real Driving Emissions, RDE) ma przybliżyć codzienne warunki jazdy i ograniczyć rozbieżności między wynikami testów drogowych i laboratoryjnych.

Dotąd jedynie testy w sztucznych warunkach laboratoryjnych uważano za podstawę oceny emisji spalin pojazdów, a ich producenci stosowali najróżniejsze kruczki: składanie lusterek, oklejanie drzwi i okien taśmami, aby osiągać jak najlepsze wskazania.

Producenci starali się o odroczenie o 3 lata nowych reguł, które ich zdaniem utrudnia im uzyskanie oszczędnego zużycia paliwa, ale ich europejska organizacja ACEA stwierdziła obecnie, że surowsze reguły „zapewnią dokładniejszą podstawę pomiaru zużycia paliwa przez samochód i jego emisji spalin”.

Prace badawcze Komisji Europejskiej wykazały, że dotychczasowy system testowania spowodował, że emisje tlenków azotu w warunkach drogowych były 15-krotnie większe od dopuszczalnych. „Na razie samochody z dieslami stanowią część naszego życia i musimy odbudować zaufanie do tej technologii. Dlatego tak istotne są nowe bardziej wiarygodne testy nowych samochodów” – oświadczyła w komunikacie komisarz przemysłu Elżbieta Bieńkowska.

Nie stwierdzono, by inny producent poza Volkswagenem instalował program mający wyłącznie ukrywać wielkość emisji spalin, ale organy nadzoru w Niemczech i W.Brytanii twierdzą, że firmy samochodowe korzystały szeroko z innych środków zmniejszania kontroli skażenia twierdząc, że robią to dla ochrony silników.

 

Mogą Ci się również spodobać

Jetpack Aviation: Poczuj się jak w Gwiezdnych Wojnach

Jetpack Aviation Recreational Speeder to latający motocykl, który może polecieć na wysokości nawet 4500 ...

McLaren oficjalnie w Polsce

Po wielu podejściach i próbach, w Polsce oficjalnie pojawia się marka McLaren. Polski przedstawiciel ...

Kupujesz SUV-a? Pomyśl o Maździe CX-5 i zobacz korzyści

Rozsądnie skalkulowany cennik, bogate wyposażenie, dynamiczne silniki i atrakcyjny wygląd to zaledwie część argumentów ...

Opel przejechał przez zero

Szef PSA może mówić o kolejnym sukcesie. Marki Opel i Vauxhall, które niespełna rok ...

Daimler oszczędza. Koniec produkcji Mercedesa Klasy X.

Daimler musi oszczędzać. Na koniec 2019 roku koncern spodziewa się miliardowej straty. Zaciskanie pasa ...

Będzie więcej diesli na rynku używanych aut

Zakazy wjazdu do niemieckich miast dla starszych aut z silnikiem wysokoprężnym zwiększą ich napływ do ...