Czeska marka znajduje się pod skrzydłami niemieckiego Volkswagena od lat 90. Skoda buduje z sukcesami swoje modele opierając się na technologii koncernu z Wolfsburga. Na wielu rynkach europejskich sprzedaż od kilku lat konsekwentnie rośnie, a niedalekich planach marki jest podbój rynku chińskiego.

Samochody Skody nie są znane w Ameryce, ale wtłoczenie ich na tamten rynek nie byłoby wielką trudnością ze względu na technologiczne podobieństwo do modeli Volkswagena, które spełniają wszystkie amerykańskie regulacje.

Na razie ani Skoda, ani Volkswagen nie zapowiedziały takich planów, ale jakiś czas temu czeska marka zarejestrowała znaki towarowe na tamtym rynku. Wizerunek Volkswagena za wielką wodą to ostatnio temat dość dyskusyjny, szczególnie przez pryzmat afery z silnikami Diesla. Skoda, która reklamuje się pod hasłem „Simply Clever” mogłaby przypaść do gustu Amerykanom.

Raczej nie zapowiada się, żeby Volkswagen całkowicie zrezygnował z rynku amerykańskiego, ale możliwym scenariuszem jest zmniejszenie gamy dostępnych samochodów. Powstałą lukę można zapełnić dość szybko gotowymi modelami Skody, która byłaby ciekawą alternatywą. Tym bardziej, że czeska marka w ostatnim czasie coraz mocniej promuje turbodoładowane silniki benzynowe TSI, a do oferty wchodzi pełnowymiarowy SUV o nazwie Kodiaq.