materiały prasowe

To nie żaden doświadczalny pojazd. Wyprodukowany we wrocławskich zakładach autobus Volvo 7900 to elektryczna hybryda, która właśnie rozpoczęła testy na ulicach Marsylii we Francji.

Jej napęd to połączenie technologii szybkiego ładowania akumulatorów z zasilaniem biopaliwem HVO (Hydrotreated Vegetable Oil), czyli olejem roślinnym poddanym hydrolizie.

Autobus przez najbliższe cztery tygodnie będzie wozić pasażerów na trasie oznaczonej numerem 82. Przebiega ona m.in. wzdłuż marsylskiego muzeum etnograficznego, a także przecina doki starego nabrzeża. To pierwszy tego typu pilotaż we Francji. Celem testu jest ocena efektywności pojazdu oraz systemu szybkiego ładowania „OppCharge” w realnych warunkach. Baterie będą ładowane poprzez opuszczany ze stacji ładowania pantograf. Wystarczy na to od 3 do 6 minut. Rozwiązanie OppCharge bazuje na otwartej technologii, dostępnej także dla autobusów elektrycznych innych producentów. Jest zgodne z zaleceniami Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA) dotyczącymi szybkiego ładowania.

Volvo 7900 Electric Hybrid porusza się wykorzystując napęd elektryczny na odcinku ok. 8 kilometrów. W zestawieniu z porównywalnym autobusem o napędzie diesla, zużywa o 60 proc. mniej energii. Wykorzystanie biopaliwa, jakim jest olej roślinny znacząco redukuje emisję dwutlenku węgla w czasie jazdy na napędzie spalinowym.

W ostatnim czasie 90 elektrycznych hybryd Volvo zostało dostarczonych do Belgii. Wrocławska fabryka otrzymała także zamówienia z Luksemburga, Niemiec i Szwecji. Z kolei we wrześniu zakład dostał zamówienie z Norwegii na dostawę 25 autobusów z napędem wyłącznie elektrycznym (Volvo 7900 Electric). Kontrakt przewiduje dostawę pojazdów „pod klucz”. Volvo zajmie się nie tylko ich dostarczeniem, ale także utrzymaniem i serwisowaniem baterii. Tu także autobusy będą ładowane szybką ładowarką na przystankach końcowych przez pantograf wysuwany ze stacji OppCharge.

Wrocławska fabryka Volvo Buses jest największym europejskim zakładem tej marki. Do tej pory Volvo dostarczyło operatorom transportu publicznego ponad 3,5 tys. zelektryfikowanych autobusów.

Mogą Ci się również spodobać

Carlos Tavares, prezes Grupy PSA: Wierzę, że z Oplem się uda

Zakładałem, że Opel będzie lepszy od PSA i nasi ludzie będą się mogli dużo ...

Daimler inwestuje w USA, nie z powodu Trumpa

Niemiecki producent samochodów osobowych i ciężarowych planuje zwiększenie produkcji zakładu Mercedesa w Alabamie niezależnie ...

Peugeot 508 First Edition: kosztowne pierwszeństwo

Tylko w 12 krajach Europy, wśród których jest Polska, można już zamawiać auta z ...

Projekt eHighway rusza w Niemczech

Zielone światło dla budowy eksperymentalnych odcinków dróg dostosowanych do ładowania samochodów ciężarowych w Niemczech. ...

Asystenci w nowoczesnych samochodach pozwalają już na półautonomiczną jazdę

Samochody autonomiczne na ulicach polskich miast

Jaworzno staje się poligonem doświadczalnym dla najnowocześniejszej technologii, którą żyje dziś cała branża motoryzacyjna ...

Elektryczne Mini z Chin

BMW i Great Wall Motor podpisały list intencyjny o wspólnej produkcji elektrycznych wersji Mini ...