Bloomberg

Czołowy wietnamski deweloper Vingroup poinformował o przystąpieniu do budowy fabryki samochodów, pierwszy etap tego projektu ma wartość 1-1,5 mld dolarów

Przedsięwzięcie jest częścią planu inwestycji Vingroup w przemysł ciężki — wyjaśnił w komunikacie wiceszef Vingroup, która dokonała już podobnych posunięć w innych działach gospodarki, w handlu detalicznym i ochronie zdrowia.

Vingroup ma nadzieję stać się największym producentem samochodów w regionie Azji Płd. -Wsch., wypuszczać 500 tys. sztuk rocznie do 2025 r. W pierwszym etapie zamierza produkować rocznie 100-200 tys. 5-osobowych limuzyn, 7-miejscowych pojazdów sportowo-użytkowych i elektrycznych motorowerów. Rzeczniczka dewelopera podała, że pierwsze elektryczne jednoślady pojawią się na rynku za 12 miesięcy, a pierwsze samochody za 2 lata.

 

Dział budowlany VINFAST podpisał list intencyjny w sprawie pożyczki 800 mln dolarów od Credit Suisse na zbudowanie fabryki w Hajfongu na działce o powierzchni 335 hektarów. VINFAST zamierza kupić od projektantów europejskich i amerykańskich rozwiązania techniczne dotyczące silników i głównych układów mechanicznych.

 

To gigantyczny skok tego kraju, który w 1975 r. zakończył długi okres kolonializmu i wojen, dokonał zjednoczenia. W końcu lat 70., gdy byłem tam korespondentem PAP, prywatne samochody mieli tylko mieszkańcy Południa; na Północy istniały tylko pojazdy służbowe i motorowery Nie było ogólnodostępnych stacji paliw. Fabryka w Hajfongu będzie pierwszą sektora motoryzacji w całych Indochinach.

Mogą Ci się również spodobać

Fabryka BMW w Greer w Karolinie Południowej. Tylko część modeli europejskich koncernów jest produkowana w USA.

Cła na auta, czyli nowa zagrywka Trumpa

Dochodzenie w sprawie importu samochodów może służyć zarówno naciskom na Kanadę i Meksyk, jak ...

Dacia Sandero: Nie tylko niska cena

Zobaczysz, co to jest prawdziwe życie – tak stwierdził szef parku prasowego zapisując dla ...

Nissan Leaf Open Car: Uczcić sukces

Elektryczny Nissan Leaf to rynkowy sukces. W samej tylko Japonii sprzedano 100 000 egzemplarzy ...

Porsche Cayenne E-Hybrid: koniec z dieslem

Porsche skończyło swoją przygodę z silnikami diesla. Zamiast nich firma z Zuffenhausen oferuje modele ...

Samochody Baojun E100 electric na placu fabryki SAIC-GM-Wuling Automobile Co. w Liuzhou

Europejczycy inwestują w samochody elektryczne w… Chinach

Europa pozostaje daleko w tyle za Chinami zarówno w produkcji samochodów elektrycznych, jak i ...

Toyota i Suzuki pogłębiają współpracę

Toyota i Suzuki zacieśniają współpracę. Celem japońskiej kooperacji jest bardziej intensywna współpraca w segmencie ...