Fiat zatrudnia, ale we Włoszech

Fiat Chrysler Automobile zatrudni do 2018 r. nawet 2 tys. ludzi w swej fabryce w Cassino — ogłosił premier Matteo Renzi. Producent liczy bardzo na nowy SUV Stelvio Alfy Romeo

Publikacja: 27.11.2016 12:19

Bloomberg

Bloomberg

Foto: Bloomberg

Premier Renzi na spotkaniu załogą Cassino poinformował, ze zakład zatrudnia obecnie 4300 pracowników, ale w ciągu 18-24 miesięcy ich liczba wzrośnie do 6300.

FCA liczy bardzo, że nowy sportowo-użytkowy Stelvio zainicjuje lepszą sprzedaż samochodów jego marek niszowych w Stanach, która bieżącym roku zmalała o 23 proc. do 441 sztuk. Większość stanowiły Alfy 4C coupé i spider.

Alfa Romeo wróciła po USA pod koniec 2014 r. po niemal 20 latach nieobeności i liczy, że nowy model przyciąganie nowe pokolenie klientów, a także sympatyków konkurencyjnych marek niemieckich.

– Amerykańscy zmotoryzowani muszą dopiero poznać tę markę. a premiera Stelvio będzie najlepszym sposobem pokazania jej konsumentom w burzliwie rozwijającym się segmencie użytkowym premium — ocenia główny analitykw w TrueCar, Eric Lyman.

Stelvio — od nazwy trudnej do pokonania przełęczy we włoskich Alpach — jest pierwszą krzyżówka odradzanej marki i kluczowym produktem, mającym spełnić nadzieje FCA przywrócenia marce Alfa Romeo światowego uznania. Auto pokazane na niedawnym Salomei w Los Angeles powstaje na nowej płycie Giorgio, z której korzysta też kompaktowy sedan Alfia Giulia. Bedzie produkowane w Cassino, w salonach pojawi się w 2017 r. Będzie dostępne w 13 kolorach karoserii i w dużej gamie barw i elementów wyposażenia kabiny

Alfa Romeo jest kolejną marką segmentu luksusu — po Porsche, Jaguarze, Bentleyu, Maserati i Lamborghini — która wykracza poza tradycyjną gamę modeli i oferuje popularne auta sportowo-użytkowe i krzyżówki. FCA inwestuje 6 mld dolarów w rozszerzenie jej gamy z zamiarem dojścia do sprzedaży na świecie 400 tys. sztuk w 2018 r. Stelvio ma zapewnić dużą cześć tej liczby.

Szef Alfa Romeo, Reid Bigland powiedział, że Stelvio plasuje się wyżej od niemieckich konkurentów jakością prowadzenia. — Ludzie kupują nasze SUV średniej wielkości, bo urzeka ich dynamika jazdy. Każde auto Alfy jest wyjątkowe pod tym względem. A to nie spowoduje rozczarowania — dodał.

Trochę danych

Stelvio bedzie proponowane z 2 silnikami. Podstawowa wersja i średnia Ti jest napędzana jednostką 4-cylindrową, 2,0 l z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem, co daje moc 280 koni i moment obrotowy 415 Nm. Luksusowa wersja Quadrifoglio ma V-6 biturbo 2,9 litra o mocy 505 koni i momencie 600 Nm, co zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w ciągu 3,9 sekund. V6 ma system wyłączania połowy cylindrów, gdy auto nie jest mocno obciążone, co zmniejsza zużycie paliwa.

W kabinie auto ma wiele elementów wyposażenia GViulii — klimatyzację, spłaszczoną u dołu kierownicę z przyciskami, systemy informacyjno-rozrywkowe Apple CarPlay i Android Auto. Nie są jeszcze znane ceny.

Problemem mogą być samochody ciężarowe. Tego typu samochody nie są produkowane seryjnie w wersji elektrycznej. Dlatego też Norwegia stawia na silniki napędzane wodorem.

Premier Renzi na spotkaniu załogą Cassino poinformował, ze zakład zatrudnia obecnie 4300 pracowników, ale w ciągu 18-24 miesięcy ich liczba wzrośnie do 6300.

FCA liczy bardzo, że nowy sportowo-użytkowy Stelvio zainicjuje lepszą sprzedaż samochodów jego marek niszowych w Stanach, która bieżącym roku zmalała o 23 proc. do 441 sztuk. Większość stanowiły Alfy 4C coupé i spider.

Pozostało 86% artykułu
Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana