Bloomberg

General Motors wyposaży nowsze modele w technologię e-handlu pozwalającą podczas jazdy zamawiać jedzenie, znaleźć stację paliw i zarezerwować hotel, wybierając daną ikonkę na desce rozdzielczej zamiast używania smartfona.

Program Marketplace Technology opracowany we współpracy z IBM będzie instalowany automatycznie w ok. 1,9 mln pojazdów roku modelowego 2017 i w następnych, do końca 2018 r powinno go mieć ok. 4 mln samochodów Chevroleta, Buicka, GMC i Cadillaca sprzedanych w Stanach.

Koncern będzie pobierać pewną prowizję, nie podał jaką, od transakcji dokonanych za pośrednictwem Marketplace — powiedział dziennikarzom wiceprezes GM ds. usług internetowych Santiago Chamorro. Klienci nie będą obciążani za usługę czy przesłane dane do i z samochodu podczas dokonywania transakcji. — Ta platforma będzie finansowana przez handel — powiedział. GM będzie dostawać pieniądze za umieszczanie aplikacji sklepów na monitorach, będzie pewien stopień dzielenia się przychodami na podstawie każdej transakcji. Za wcześnie jeszcze na szacowanie, ile GM może uzyskać z tego systemu — powiedział.

W wyścigu na klikanie i o pozyskiwanie związanych z tym przychodów Marketplace GM będzie konkurować ze smartfonami, które oferują bogatszy zakres aplikacji. Amazon z innymi partnerami, m.in. z Fordem, będzie oferować możliwość robienia zakupów za pośrednictwem swego programu Alexa.

GM zawarł dotąd umowy partnerskie z Shellem i Exxon Mobil w zakresie informacji o stacjach paliw. Jedyną siecią restauracji, w jakich można obecnie zamawiać stoliki z samochody jest TGI Fridays. W dalszej kolejności znajdą się w systemie aplikacje dotyczące parkingów, zamawiania w barach i restauracjach Starbucks, Dunkin’ Donuts i Applebee.

– Będziemy dodawać więcej dostawców, niektórych już w I kwartale — obiecał Chamorro, GM planuje wprowadzenie dostępu do muzyki, wiadomości i innych usług informacyjnych. Koncern ma nadzieję, że jego system Marketplace pozwoli rozszerzyć zakupy towarów i usług, np. o dodatkowy dostęp do wi-fi w samochodzie, kupno części zamiennych w sieci dealerskiej. — Klienci mogą liczyć na więcej promocji usług za pośrednictwem tej platformy — powiedział Chamorro.

Mogą Ci się również spodobać

Maciej Pertyński, polski juror World Car of the Year: Drapieżnik musi zaryczeć

Oglądanie wyścigów elektrycznych samochodów budzi podobne emocje jak obserwowanie schnącej farby. To piękny dźwięk ...

Opel Astra IV Sports Tourer

Trzyletni Opel Astra IV hitem poleasingowego rynku

Samochody niemieckie są najchętniej kupowane przez osoby poszukujące aut pokontraktowych – wynika z danych ...

Camper w cenie luksusowego samochodu

W brytyjskim domu aukcyjnym Bonhams czeka na nowego właściciela zabytkowy Camper. Takim samym jeździł ...

Audi A8 50 TDI quattro: Ukryte piękno

Technologicznie perfekcyjne i świetnie jeżdżące – taki opis zawsze pasował do kolejnych generacji Audi ...

Bruksela chce obowiązkowo wyposażyć auta w nowe systemy bezpieczeństwa

System utrzymywania samochodu na pasie ruchu, czy automatycznego hamowania przed przeszkodą, systemy detekcji pieszych ...

Hamburg pierwszym miastem w Niemczech z zakazem wjazdu diesli

Hamburg jest pierwszym miastem w Niemczech, który ogłosi zakaz wjazdu samochodów z silnikami diesla ...