Fiat Chrysler szuka partnerów poza sektorem

Fiat Chrysler Automobiles (FCA) rozmawia z wieloma firmami spoza sektora motoryzacji o możliwej współpracy i otwarcie podchodzi do różnych możliwości — ujawnił szef, Sergio Marchionne

Technologia samochodowa stała się głównym obszarem zainteresowania firm z Doliny Krzemowej, m.in. Alphabet Inc z grupy Google, którą wyprodukowała już prototyp autonomicznego samochodu, czy Apple, która według Marchionne powinna raczej współpracować z firmami samochodowymi, a nie starać się sama tworzyć pojazdy.

Coraz większy zakres wykorzystania pracy komputerów w pojazdach stwarza firmom technologicznym i producentom nowe możliwości biznesowe, zwiększając też ich rywalizację.

– Prowadzimy równolegle rozmowy z wieloma graczami będącymi na razie poza sektorem motoryzacji — stwierdził Marchionne na zaimprowizowanej konferencji prasowej w Chicago. — Nie możemy przedstawić w tych dyskusjach, czego dokładnie chce FCA. Uczymy się, podobnie jak oni. A dojdziemy do wspólnego rozwiązania, opracowanego razem z nimi, nie tylko przez nas — dodał.

Marchionne od dawna mówi o konieczności dalszej konsolidacji w tradycyjnym sektorze motoryzacji, teraz powtórzył powody, dla których nie związał się z PSA Peugeot Citroen, choć Francuzi są otwarci na strategiczne okazje. — Zdaliśmy sobie sprawę, że była wprawdzie jakaś korzyść ze związania się z PSA, ale zbyt mała i w efekcie ograniczyłaby opcje rozwoju FCA — powiedział.

Wyjaśnił, że wszelki partner FCA musiałby być silny w Chinach, gdzie jego grupa jest najsłabsza. — Dużą zaletą FCA jako potencjalnego partnera jest duża obecność w Ameryce Łacińskiej, gdzie rynek jest na razie słaby, w Ameryce Płn. i w Europie. Jesteśmy jednak znacznie słabsi od innych w Chinach. Musimy to poprawić — dodał.

Jego zdaniem, Ameryka Łacińska będzie również problemem dla FCA i jego konkurentów, choćby z powodu zawirowań politycznych w Brazylii. Przyjął z zadowoleniem zmiany wprowadzone w Argentynie przez prezydenta Mauricio Macri, ale korzyści w tym kraju nie pokryją słabości w Brazylii, która jest znacznie większym rynkiem.

Mogą Ci się również spodobać

Porsche zwiększyło w grudniu sprzedaż aż o 300 proc. w porównaniu z listopadem

Sprzedaż nowych samochodów w 2018 r.: Jest rekord, ale i zaskoczenie

Rejestracje nowych samochodów osobowych i dostawczych w 2018 r. sięgnęły 600,8 tys. sztuk. Jak ...

Lego Bugatti Chiron: Zbudowany z miliona klocków

Jeśli chcesz Bugatti Chirona, a cię na niego nie stać, możesz się pocieszyć… zestawem ...

Honda CR-V: Dwa lata czekania, ale nareszcie jest

Honda CR-V to jeden z prekursorów modeli SUV. Teraz na europejski i polski rynek ...

Nissan Leaf, jeden z najpopularniejszych modeli elektryków w Europie.

Auta elektryczne na wyboistej drodze

Polska jest jednym z pięciu krajów Unii Europejskiej, w których nie ma systemu zachęt ...

Bentley pod kreską. Rodziny Porsche i Piëch niezadowolone

Rodziny Porsche i Piëch, które są większościowymi właścicielami grupy Volkswagena są niezadowoleni z rozwoju ...

Toyota sprzedała udziały w Tesli

Toyota Motor sprzedała wszystkie udziały w koncernie Tesla – poinformował japoński producent samochodów. Do ...