Fiat Chrysler szuka partnerów poza sektorem

Fiat Chrysler Automobiles (FCA) rozmawia z wieloma firmami spoza sektora motoryzacji o możliwej współpracy i otwarcie podchodzi do różnych możliwości — ujawnił szef, Sergio Marchionne

Technologia samochodowa stała się głównym obszarem zainteresowania firm z Doliny Krzemowej, m.in. Alphabet Inc z grupy Google, którą wyprodukowała już prototyp autonomicznego samochodu, czy Apple, która według Marchionne powinna raczej współpracować z firmami samochodowymi, a nie starać się sama tworzyć pojazdy.

Coraz większy zakres wykorzystania pracy komputerów w pojazdach stwarza firmom technologicznym i producentom nowe możliwości biznesowe, zwiększając też ich rywalizację.

– Prowadzimy równolegle rozmowy z wieloma graczami będącymi na razie poza sektorem motoryzacji — stwierdził Marchionne na zaimprowizowanej konferencji prasowej w Chicago. — Nie możemy przedstawić w tych dyskusjach, czego dokładnie chce FCA. Uczymy się, podobnie jak oni. A dojdziemy do wspólnego rozwiązania, opracowanego razem z nimi, nie tylko przez nas — dodał.

Marchionne od dawna mówi o konieczności dalszej konsolidacji w tradycyjnym sektorze motoryzacji, teraz powtórzył powody, dla których nie związał się z PSA Peugeot Citroen, choć Francuzi są otwarci na strategiczne okazje. — Zdaliśmy sobie sprawę, że była wprawdzie jakaś korzyść ze związania się z PSA, ale zbyt mała i w efekcie ograniczyłaby opcje rozwoju FCA — powiedział.

Wyjaśnił, że wszelki partner FCA musiałby być silny w Chinach, gdzie jego grupa jest najsłabsza. — Dużą zaletą FCA jako potencjalnego partnera jest duża obecność w Ameryce Łacińskiej, gdzie rynek jest na razie słaby, w Ameryce Płn. i w Europie. Jesteśmy jednak znacznie słabsi od innych w Chinach. Musimy to poprawić — dodał.

Jego zdaniem, Ameryka Łacińska będzie również problemem dla FCA i jego konkurentów, choćby z powodu zawirowań politycznych w Brazylii. Przyjął z zadowoleniem zmiany wprowadzone w Argentynie przez prezydenta Mauricio Macri, ale korzyści w tym kraju nie pokryją słabości w Brazylii, która jest znacznie większym rynkiem.

Mogą Ci się również spodobać

Peugeot Traveller Long: Ale jestem duży!

Wszystko jest takie… małe. Żałośnie małe. Nieistotne. S-klasa? Mała. Range Rover? Mały. Chevrolet Suburban? ...

Nissan Leaf Open Car: Uczcić sukces

Elektryczny Nissan Leaf to rynkowy sukces. W samej tylko Japonii sprzedano 100 000 egzemplarzy ...

Dokąd trafiają używane diesle z Niemiec?

Starych, używany aut z silnikami diesla za naszą zachodnią granicą nikt nie chce. Sprawdzamy, ...

Uniti One: To nie wizja, to rzeczywistość. Od 2019 w sprzedaży

Szwedzki startup Uniti przedstawił swój pierwszy elektryczny samochód – Uniti One. Partnerem projektu był ...

Tel Aviv staje się znaczącym hubem dla startupów pracujących nad technologiami dla autonomicznych samochodów

Izraelskie startupy: od wojskowych technologii do autonomicznych aut

Technologie, które pozwoliły armii Izraela kierować czołgami, naprowadzać i przechwytywać pociski rakietowe czy zapewnić ...

BMW i8 Roadster: Ekologia po bawarsku

Rozstanie z ogniście pomarańczowym, sportowym BMW to ciężkie przeżycie. Odkryty i8 to chyba najpiękniejszy ...