Obroty zmalały o ok. 10 proc. do 599,72 mld rupii (8 mld euro) na skutek zmniejszenia wielkości hurtowej sprzedaży przez Jaguara Land Rovera, nie licząc wyników spółki j. v. w Chinach i spowolnienia działalności działu ciężarówek. „Wyniki kwartału nie spełniły naszych oczekiwań” — oświadczył prezes Tata Motors Günter Butschek. Sprzedaż pojazdów JLR wzrosła w Chinach o 30 proc., a w Ameryce Płn. o 16. Łączna sprzedaż detaliczna limuzyn Jaguara i pojazdów sportowo-użytkowych Land Rovera zwiększyła się o 3,5 proc. do 137 463.

Indyjska grupa wypracowała skonsolidowany zysk 31,82 mld rupii wobec 22,36 mld rok wcześniej dzięki zaliczeniu w bilansie sumy 36,09 mld rupii wynikającej ze zmiany sposobu wyliczania emerytur pracowników brytyjskiej filii.

Prezes Butschek podkreślił, że grupa przyspieszyła w ostatnich miesiącach działania dotyczące górnej gamy modeli, mające dać większy udział rynkowy i większe obniżanie kosztom. — Zakładając spodziewane odrodzenie rynku jesteśmy pewni, że te inicjatywy pomogą nam przedstawić w najbliższych kwartałach znaczącą poprawę naszych finansów — powiedział.