materiały prasowe

Widocznym trendem w zakupach samochodów do firmowych flot staje się ekologia.

Przybywa przedsiębiorstw kupujących samochody hybrydowe, a niektóre decydują się już – co prawda wciąż sporadycznie – na zakup auta w pełni elektrycznego.

Na takie rozwiązanie zdecydowała się spółka ABB Polska, do której trafiły 3 e-Golfy. Ta decyzja ma się wpisywać w charakterystykę działalności firmy, która jest liderem w produkcji stacji do szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych prądem stałym.

– Zdecydowaliśmy się na wybór modelu e-Golf ponieważ stanowi on dla nas połączenie aspektów praktyczności oraz nowoczesności – powiedział Grzegorz Sudziński z ABB. Napędzane prądem Golfy zaopatrzone są w silniki elektryczne o mocy 136 KM o zużyciu energii wynoszącym 12,7 kWh na 100 kilometrów. Auta posiadają dwa tryby oszczędnej jazdy: Eco i Eco+ i są wyposażone w system KERS, odpowiedzialny za odzyskiwanie energii kinetycznej pochodzącej z hamowania. Na w pełni naładowanej baterii zasięg auta w codziennym użytkowaniu wynosi ok. 300 km. Auta dostarczyła spółka Alphabet Polska.

 

To kolejna transakcja na rynku długoterminowego wynajmu samochodów dla firm, która dotyczy aut z napędem ekologicznym. Zdecydowania większość zamówień dotyczy jednak samochodów hybrydowych. W maju tego roku bardzo duże zamówienie w polskim oddziale Toyoty złożył Eurocash z branży handlu hurtowego: firma zdecydowała się na długoterminowy wynajem 400 sztuk hybrydowego Yarisa. – W ub. roku wymienialiśmy w magazynach oświetlenie na LED poprawiające zużycie energii. Potem przyszła kolej na ciężarówki, gdzie montaż owiewek redukuje opór powietrza i zmniejsza zużycie paliwa. Teraz przyszedł czas na większy krok, tj. zakup samochodów hybrydowych – mówił Jacek Owczarek, członek zarządu Grupy Eurocash. 

W ub. roku wymianę floty na hybrydową zapowiedziała firma ubezpieczeniowa Ergo Hestia. Zamówiła wówczas 181 sztuk hybrydowej Toyoty Auris. – Ze względu na skalę zakupu będziemy mieć zauważalny wpływ na ochronę środowiska naturalnego – zapowiadali przedstawiciele Hestii. Hybrydowe aurisy jeżdżą też w barwach Orange, Providenta, Panasonica i PZU.

Toyota, która jest liderem w sprzedaży tego rodzaju napędów, planuje sprzedaż w Polsce w tym roku nawet 14 tys. hybryd. W pierwszym kwartale w Europie sprzedaż aut z napędem hybrydowym tego japońskiego producenta podskoczyła w ujęciu rocznym o połowę do 106 tys. sztuk. Obecnie hybrydy stanowią 40 proc. sprzedaży Toyota Motor Europe.

Mogą Ci się również spodobać

Auta Tesli znowu za dopłatą w Niemczech

Klienci kupujący w Niemczech elektryczne samochody Tesli mogą znowu występować o dopłaty od rządu, ...

Mitsubishi Eclipse Cross: Świeży powiew

Mitsubishi długo kazało czekać na nowy model samochodu. Aż się doczekaliśmy – Eclipse Cross ...

Opel Corsa GSi: Po 30 latach

Opel dba o tradycje. Po wprowadzeniu do sprzedaży Insigni GSi, przyszedł czas na prezentację ...

Toyota dystansuje konkurencję

Mamy przetasowania na liście najcenniejszych marek motoryzacyjnych, choć nie na czele. Bo Japończycy znów ...

Koniec elektrycznego raju

Elektromobilni muszą sięgnąć do kieszeni – nadchodzi czas opłat za prąd do e-samochodów. Greenway, ...

Rekordowe zyski Grupy Volkswagena. Afera dieslowa już nie szkodzi

Grupa Volkswagena wypracowała w 2017 roku rekordowe wyniki. Zysk operacyjny wyniósł 17 mld euro, ...