Przedłużająca się zapaść rosyjskiego rynku kiedyś burzliwe rosnącego skłoniła General Motors do wycofania się z niego w 2015 r., natomiast Volkswagen cały czas inwestował i od 2 lat produkuje silniki w nowej fabryce w Kałudze, 170 km na południowy zachód od Moskwy.

VW, największy zagraniczny producent pojazdów w Rosji, ogłosił także, że jego dział ciężarówek i autokarów podpisał z GAZ list intencyjny w sprawie zbadania możliwości długofalowej współpracy w produkcji pojazdów dostawczych. GAZ używa już do swych autokarów komponentów produkowanych przez filie VW, Scanię i MAN-a.

– Podpisując ten list intencyjny realizujemy znów ważny etap w naszej strategii międzynarodowego czempiona i poświadczamy niedwuznacznie nasze zaangażowanie w rosyjskim rynku — oświadczył szef działu ciężarówek VW, Andreas Renschler.

Dostawy grupy VW w Rosji zmalały w 2016 r. o 4,3 proc do 166 900 pojazdów, ale w kwietniu sprzedaż nowych samochodów odbiła o 6,9 proc., a w maju o 15 proc.