Przez ostatnie sześć lat niemiecka marka podwoiła liczbę swoich pracowników. W tej chwili dla Porsche pracuje ponad 25 tys. osób. Producent podaje, że co roku dostane ponad 140 tys. aplikacji od osób, które chciałyby tam pracować. Co roku zatrudnia też 220 praktykantów, wybranych spośród 7,5 tys. nadesłanych zgłoszeń.

Już niebawem wiele z tych osób będzie miało szansę zdobyć pracę w wymarzonej firmie, ponieważ Porsche pracuje nad samochodem elektrycznym. Projekt o nazwie Mission E będzie wymagał zatrudnienia aż 1400 osób. Etaty czekają nie tylko dla pracowników fabryki. Ludzie będą potrzebnie również w dziale rozwoju, a w tym dla 100 specjalistów z branży IT.

Inwestycja w nowy model pochłonie ponad 700 mln Euro. Ta ogromna kwota będzie wykorzystana na budowę nowej hali montażowej i lakierni. Część zasobów zostanie wykorzystana na rozbudowę zakładu zajmującego się karoserią i silnikami. Nie mówiąc o środkach potrzebnych na rozwój projektu od strony inżynieryjnej. Produkcja wystartuje jeszcze przed końcem obecnej dekady.

Do tej pory Porsche pokazało jedynie prototyp modelu Mission E. Auto wygląda bardzo futurystycznie, ale producent zakłada, że design wersji produkcyjnej pozostanie niezmieniony. Pod maskę trafi silnik o mocy 600 KM. Moc będzie przekazywana na przednią i tylną oś. Sportowy model rozpędzi się od 0 do 100 km/h w 3,5 sekundy nie emitując przy tym grama CO2.

Baterie umieszczone w płycie podłogowej elektrycznego Porsche pozwolą przejechać nawet 530 km. Sama procedura ładowania ma być prosta i szybka. Porsche pracuje nad własnym systemem szybkiego ładowania, które pozwoli naładować 80 proc. Akumulatorów w 15 minut. Przy takim stanie auto przejedzie 400 km. Dostawcą akumulatorów jest firma Bosch, ale koncern VW od jakiegoś czasu pracuje nad własnym rozwiązaniem. Fabryka baterii do elektrycznych samochodów powstanie w Niemczech i w Tajlandii. Producent nie podał jeszcze ceny elektrycznego modelu, ale wiadomo, że firma będzie musiała sprzedawać co najmniej 10 tys. egzemplarzy rocznie żeby cały interes był opłacalny.