AFP

Prokuratura w Brunszwiku prowadzi śledztwo ws. obecnych i byłych członków kierownictwa Volkswagena, których podejrzewa o nadmierne wynagradzanie szefa rady przedsiębiorstwa, związkowca Bernda Osterloha

Marnotrawienie funduszy przedsiębiorstwa jest w Niemczech przestępstwem

„Mogę potwierdzić, że prokuratora w Brunszwiku zajmuje się obecnie sprawą podejrzeń co do wykroczenia wobec zobowiązań w zakresie powiernictwa gotówkowego” — stwierdziła w emailu prokurator Julia Meyer. Odmówiła podania szczegółów, zwłaszcza tożsamości podejrzewanych osób.

Volkswagen oświadczył, że jego system wynagrodzę członków rady przedsiębiorstwa przestrzega obowiązujących w Niemczech przepisów, a wynagrodzeni Bernda Osterloha zostało zatwierdzone przez prawników spoza VW.

Rada przedsiębiorstwa oświadczyła ze swej strony, że poinformowano ją o śledztwie wobec obecnych i byłych przedstawicieli, których nie wymieniła z nazwiska. B. Osterloh otrzymuje pensję równą zarobkom szefa działu w VW, mniejszą od członka zarządu — podkreśliła rada. „Gdyby przyjął propozycję zostanie szefem personelu, jego wynagrodzenie byłoby znacznie wyższe. Zamiast tego postanowił poświęcać nadal swój czas pracownikom” — stwierdziła rada.

Sam zainteresowany w wywiadzie dla „Braunschweiger Zeitung” stwierdził, że jest zadowolony ze swych zarobków, jego podstawowa płaca wynosi ok. 200 tys. euro rocznie, bez premii, co oznacza, że pewnego roku zarobił ok. 750 tys. euro, ale teraz jest to znacznie mniej. Dodał, że po ujawnieniu skandalu Dieselgate w 2015 r powiedział w firmie, by obniżono mu wysokość premii o tyle samo procentów, co premie zwykłym pracownikom. — Gdybym chciał więcej pieniędzy, to nie byłbym szefem rady przedsiębiorstwa, ale szefem działu kadr — powiedział.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Ferrari LaFerrari

Jakimi samochodami jeżdżą najlepiej opłacani piłkarze świata?

Unikający podatków Leo Messi wydał 32 mln euro na auto bez pasów bezpieczeństwa, a ...

Tata Nano: Koniec produkcji najtańszego samochodu na świecie

To miał być duży hit. Wyszło jednak inaczej. Tata Nano – „najtańszy samochód na ...

Cars&Coffee: więcej niż zlot

Impreza Cars&Coffee nie ma w świecie sobie równych. To połączenie ekskluzywnego zlotu z wystawą ...

Niemcy światowym liderem w segmencie premium

Niemieccy producenci samochodów pozostają światowym liderem w kategorii samochodów premium. Według danych francuskiego instytutu ...

Czy autostrada A2 między Warszawą a Łodzią pozostanie bezpłatna?

Kiedy cała autostrada będzie autostradą płatną? Takie pytanie zadał poseł PO Cezary Grabarczyk. Odpowiedział ...

Rondo: europejski produkt eksportowy do USA

Ronda znacznie zmniejszają liczbę wypadków, a dzięki nim ruch staje się płynny – twierdzą ...