Nowe modele PSA pokryły straty kursowe

Grupa PSA Peugeot Citroen zwiększyła w I kwartale obroty o 4,9 proc., bo powodzenie nowych modeli zlikwidowało straty na deprecjacji funta szterlinga i skutki pożaru u poddostawcy.

Publikacja: 27.04.2017 18:26

Francuska grupa sprzedała na świecie 729 424 samochody, o 4,2 proc. więcej niż przed rokiem dzięki szybkiemu wzrostowi marki Peugeot w Iranie, który stał się drugim rynkiem przed Chinami. Problemy u czeskiego producenta pianki izolacyjnej Recticel pozbawiły grupę sprzedaży 11 tys. aut Peugeota 3008. Obroty grupy, bez Iranu i Chin wyniosły 13,6 mld euro, z czego 9,02 mld przypadło na dział samochodowy bez Faurecii. Największą popularnością cieszyły się nowe SUV 3008 i Citroen C3 oraz nowa gama furgonetek z bogatszym wyposażeniem.

PSA potwierdziła średnioterminowe założenia swego planu, m.in. marżę operacyjną ponad 4,5 proc. w 2016-18 r. i wzrost obrotów o 10 proc. w 2015-18 r. Poprawiła prognozę wzrostu rynku w Europie i Ameryce Łacińskiej o 1 i o 2 proc.

Dyrektor finansowy Jean-Baptiste de Chatillon nie zakłada szybkiej poprawy w Chinach, gdzie grupa dokonuje rozległej restrukturyzacji swej sieci handlowej w związku z konkurencją miejscowych producentów, spodziewa się natomiast wzrostu sprzedaży u partnerów w II półroczu wraz z pojawieniem się 2 modeli opracowanych wspólnie z Oplem.

Francuzi przewidują sfinalizowanie kupna Opla/Vauxhalla zgodnie z harmonogramem ogłoszonym w marcu i już w tym roku zbieranie owoców pierwszych wspólnych produktów obu grup.

— Pracujemy normalnie nad dopięciem transakcji, mamy do przejścia kilka etapów administracyjnych dotyczących Opel Banku, działu samochodowego i urzędów konkurencji. Jesteśmy absolutnie zgodni z harmonogramem zakończenia tego w tym roku — powiedział de Chatillon.

– Głównym motorem napędu sprzedaży w II półroczu będzie duży SUV GrandLand X, produkowany w Sochaux na tej samej linii co 3008, a w końcu I półrocza mały SUV CrossLand X z fabryki GM w Barcelonie, a do nich dołączy nowy Citroen C3 Aircross — poinformować dyrektor finansowy.

Francuska grupa sprzedała na świecie 729 424 samochody, o 4,2 proc. więcej niż przed rokiem dzięki szybkiemu wzrostowi marki Peugeot w Iranie, który stał się drugim rynkiem przed Chinami. Problemy u czeskiego producenta pianki izolacyjnej Recticel pozbawiły grupę sprzedaży 11 tys. aut Peugeota 3008. Obroty grupy, bez Iranu i Chin wyniosły 13,6 mld euro, z czego 9,02 mld przypadło na dział samochodowy bez Faurecii. Największą popularnością cieszyły się nowe SUV 3008 i Citroen C3 oraz nowa gama furgonetek z bogatszym wyposażeniem.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana