AFP

Grupa PSA ogłosiła plan skomasowania w ciągu kilku lat swych trzech matek w ok. 30 głównych punktach sprzedaży w miastach europejskich, aby zaoszczędzić na czynszu i przygotować przyszłych klientów do korzystania z jego technologii cyfrowych

PSA Retail, filia dystrybucji pojazdów grupy ma w Europie 300 placówek, w tym 130 we Francji i zatrudnia 10 tys. ludzi. To mała część łącznej liczby salonów sprzedaży, ale stanowi większość obecności grupy w centrum dużych miast

– W perspektywie 4-5 lat trzeba mieć ok 30 takich wyposażonych ośrodków w Europie — oświadczył dyrektor PSA Retail, Xavier Duchemin podczas inauguracji pierwszego nowego salonu w XVI dzielnicy Paryża.

Ta koncepcja początkowo testowana przez 6 miesięcy i stopniowo rozszerzana polega na zgromadzeniu na powierzchni 500 m2 wszystkich trzech marek grupy, podczas gdy dotąd wystawiano na niej tylko jedną markę. W każdej z nich będzie przylegli hall z wystawionymi dwoma, a może nawet jednym samochodem. Z resztą gamy będzie można zapoznawać się na ekranach dotykowych.

Dla zyskania miejsca, inne samochody i serwis zostaną przeniesione do podziemia o powierzchni 4 tys. m2. Aby nie zakłócać strategii dotyczących rożnych marek, realizowanej przez grupę od kilku lat, strefy poszczególnych marek będą odróżniać się kolorami: szaro-niebieska Peugeota, wielobarwna z elementami drewnianymi Citroena i brylantowa na czarnym tle dla marki premium DS.

Duchemin zapytany czy w nowej koncepcji wzięto też pod uwagę markę Opla uchylił się od odpowiedzi, bo transakcja kupna tej marki nie została jeszcze zakończona.

Po zmniejszeniu wielkości swych fabryk grupa PSA chce teraz dostosować swe główne salony miejskie do takich klientów, którzy pojawią się fizycznie maksimum dwa razy, by kupić dany pojazd, bo praktycznie wybrali go w Internecie, podczas gdy 10 lat temu przychodzili do salonu ponad 5 razy.

Po Paryżu koncepcja salonu z trzema markami pojawi się w Londynie, Berlinie i Madrycie. X. Duchemin dodał, że następny etap, całkowita sprzedaż elektroniczna pojazdu z dostawą do domu klienta powinna pojawić się we Francji w najbliższych miesiącach według modelu proponowanego obecnie przez Peugeota w W. Brytanii.

Mogą Ci się również spodobać

VW Beetle: Urodzinowy zlot chrząszczy

„The Beetle Sunshine Tour” to największe w Europie spotkanie sympatyków garbusa, a zwłaszcza New ...

Salon Los Angeles 2018: Premiera nowej generacji Porsche 911

Salon samochodowy w Los Angeles 2018 można uznać za otwarty. W wieczór poprzedzający pierwszy ...

Autonomiczne auta Ubera to bajka?

Ambitne wizje dotyczące tzw. samojezdnych pojazdów, jakie roztaczał od kilku lat Uber, kojarzony z ...

Siedziba Opla w Russelsheim

Opel: Cud nad Renem

Podczas tegorocznego Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu na początku października  prezes Grupy PSA, Carlos ...

Nowe tablice rejestracyjne od 2020 roku

Czarne cyfry i litery umieszczone na zielonym tle – tak będą wyglądać nowe tablice ...

Porsche chciało 200 mln euro zadośćuczynienia od Audi

Finał sporu pomiędzy Porsche i Audi. Centrala koncernu Volkswagena znalazła rozwiązanie. Historia finansowych roszczeń ...