Bloomberg

Duże firmy samochodowe chcą, by amerykańskie towarzystwa ubezpieczeniowe pomogły przekonać miliony posiadaczy samochodów, aby oddali je do usunięcia usterek w ramach akcji przywoławczych

Nowa inicjatywa pojawiła się przed przesłuchaniem przez panel Izby Reprezentantów przedstawicieli urzędu bezpieczeństwa ruchu drogowego NHTSA, co zrobił dla zmniejszenia liczby niezakończonych akcji naprawczych.

Sojusz Producentów Pojazdów AAM reprezentujący m.in. GM, Forda, Toyotę, VW, Daimlera i Zrzeszenie Globalnych Producentów Aut AGA reprezentujące m.in. Hondę, Nissana, Hyundaia wysłały w ostatnich dniach pisma do prezesów ważnych amerykańskich towarzystw ubezpieczeniowych prosząc ich o przypominanie zmotoryzowanym o takich akcjach, gdy przychodzą do ich firm po nową polisę.

Pisma skwitowane m.in. do State Farm, Liberty Mutual, Geico, Progressive and Nationwide zwracają się o pomoc w ustanowieniu nowego trybu przekazywania właścicielom pojazdów informacji o trwających akcjach przywoławczych, które mogą dotyczyć ich pojazdu i w nakłanianiu ich, by jak najszybciej zgłosili się do usunięcia usterek.

Pisma stwierdzają, że ok. 25 proc. amerykańskich pojazdów objętych takimi akcjami nie jest nigdy naprawiane. Carfax szacowała w lutym, że ponad 47 mln pojazdów w Stanach nie uczestniczyło choćby w jednej takiej akcji.

Szef NHTSA, Mark Rosekind wyjaśnia, że firmy samochodowe robią bardzo wiele dla zwiększenia skuteczności takich akcji. Problem ten nabrał znów aktualności po śmierci 17-latki 31 marca w Teksasie, gdy wybuchowo zadziałała poduszka Takaty w jej Hondzie Civic, objętej akcją naprawczą w 2002 r., ale której nikt nie dostarczył do serwisu dla wymiany wadliwego generatora gazu.

W ubiegłym roku firmy samochodowe w Stanach objęły akacjami naprawczymi 51,3 mln pojazdów; był to drugi rekordowy rok po 2014, gdy akcje dotyczyły 63,9 mln pojazdów. W 2015 r. Kongres zezwolił sześciu stanom na stworzenie programów pilotażowych powiadamia właścicieli pojazdów nie naprawionych w ramach akcji przywoławczych we właściwym czasie, by zgłaszali je. W petycji do Kongresu producenci i dealerzy zwrócili się o zaaprobowanie 18 mln dolarów na sfinansowanie tych projektów pilotażowych.

Mogą Ci się również spodobać

Slow Road: sztuka spokojnego podróżowania

Jedź spokojnie, podziwiaj widoki, zatrzymaj się na chwilę w ciekawym miejscu. Po prostu ciesz ...

Fiat zmieni plany dla Włoch. Czy Polska na tym zyska?

Fiat Chrysler Automobiles zapowiada zmianę planów inwestycyjnych we Włoszech. W końcu listopada koncern zapowiedział ...

Kolejne marki rezygnują z silników diesla

Volvo, Porsche, Toyota, a za niedługo koncern FCA. To tylko niektóre marki rezygnujące z ...

Uratował ludzi z pożaru. Dostał od Toyoty nowy samochód

Amerykański pielęgniarz Allyn Pierce poświęcił swoją ukochaną Toyotę Tundrę płomieniom, aby ratować pacjentów przed ...

Hulajnogi od Mercedesa i BMW jadą do Polski

Elektryczne jednoślady pożyczane na minuty zaleją ulice naszych miast. I to w ciągu paru ...

Gdzie jeździć elektrycznymi hulajnogami? Podobny problem we Wrocławiu i Madrycie

Elektryczne hulajnogi pojawiły się we Wrocławiu i nikt nie wie gdzie można nimi jeździć. ...