Mercedes koryguje kurs i zapowiada opracowanie hybrydowego napędu V8. AMG potwierdza, że nowe modele CLE 63 AMG Coupé i Cabriolet zostaną wyposażone w silnikiem V8 z miękką hybrydą o pojemności 4,0 litra, zasilany podwójną turbosprężarką i spełniający normę emisji spalin Euro 7. Nowy silnik mógłby generować moc co najmniej 585 KM i ma przywrócić zainteresowanie entuzjastom motoryzacji, którzy np. nie mogli przyzwyczaić się do czterocylindrowego silnika modelu C63. Pozostałe modele AMG i topowe wersje Mercedesów również będą nadal wyposażone w duże silniki spalinowe.
Czytaj więcej
Wszystko wygląda na to, że Stellantis planuje wprowadzenie nowych silników diesla z normą Euro 7 do samochodów wykorzystujących technologię hybrydową. Za niedługo Opel, Fiat, Peugeot i Citroën wkrótce mogą być dostępne z nowymi dieslami.
- Z technicznego punktu widzenia Mercedes-AMG C63 zebrał pozytywne opinie, ale nie wywołał takiego samego ładunku emocjonalnego jak poprzednie modele z silnikiem V8. Mercedes od dawna miał nadzieję, że dzięki obszernym wyjaśnieniom uda mu się przekonać klientów do znacznie wydajniejszego podejścia do downsizingu. Jak się okazało, nadzieja ta była nieco naiwna – klienci i dealerzy nie byli pod wrażeniem technicznie dobrze wykonanego czterocylindrowego silnika. A Mercedes po raz kolejny przekonuje się, że technologia musi spełniać oczekiwania klientów komentuje Michael Schiebe, szef AMG.
Klienci nie pokochali Mercedesa-AMG C63 S E Performance z 4-cylindrowym silnikiem o mocy 680 KM
Mercedes zapowiedział kolejne radykalne kroki. Klasa S ma przejść kompleksową modernizację i prawdopodobnie nadal będzie dostępna z silnikiem V12. Napęd ma być jednak dostępny tylko na wybranych rynkach. Dotyczy to najprawdopodobniej regionów o silnej pozycji finansowej, w których przepisy dotyczące emisji nie są tak rygorystyczne jak w Europie – klienci w krajach arabskich np. zawsze cenili luksusowe samochody o dużej pojemności skokowej. Na wybranych europejskich rynkach pozostanie w ofercie opancerzony Mercedes S 680 Guard, a silnik V12 trafi również do włoskiego producenta supersamochodów sportowych Pagani, który wykorzystuje tę jednostkę w modelu Utopia. Mercedes jest aktualnie jedynym niemieckim producentem samochodów, który nadal ma w swojej ofercie silnik V12. BMW produkuje dwunastocylindrowe silniki wyłącznie dla swojej spółki zależnej Rolls-Royce.