Mercedes przyznaje się do błędu. Zamiast 4-cylindrów powrót silnika V8

Modele Mercedesów AMG z czterocylindrowym silnikiem nie przyjęły się u klientów, którzy mieli dać się skusić dużą mocą napędu plug-in. Teraz Mercedes, który nadal produkuje silniki V8 i V12 chce wrócić w swoich topowych modelach do tych napędów.

Publikacja: 03.03.2025 09:17

Mercedes wycofuje się z pomysłu 4-cylindrowych silników i wraca do napędów V8 i V12

Mercedes wycofuje się z pomysłu 4-cylindrowych silników i wraca do napędów V8 i V12

Foto: mat. prasowe

Mercedes koryguje kurs i zapowiada opracowanie hybrydowego napędu V8. AMG potwierdza, że ​​nowe modele CLE 63 AMG Coupé i Cabriolet zostaną wyposażone w silnikiem V8 z miękką hybrydą o pojemności 4,0 litra, zasilany podwójną turbosprężarką i spełniający normę emisji spalin Euro 7. Nowy silnik mógłby generować moc co najmniej 585 KM i ma przywrócić zainteresowanie entuzjastom motoryzacji, którzy np. nie mogli przyzwyczaić się do czterocylindrowego silnika modelu C63. Pozostałe modele AMG i topowe wersje Mercedesów również będą nadal wyposażone w duże silniki spalinowe.

Czytaj więcej

Stellantis wszystkich zaskoczył. Planuje nowy napęd: hybrydowy silnik diesla

- Z technicznego punktu widzenia Mercedes-AMG C63 zebrał pozytywne opinie, ale nie wywołał takiego samego ładunku emocjonalnego jak poprzednie modele z silnikiem V8. Mercedes od dawna miał nadzieję, że dzięki obszernym wyjaśnieniom uda mu się przekonać klientów do znacznie wydajniejszego podejścia do downsizingu. Jak się okazało, nadzieja ta była nieco naiwna – klienci i dealerzy nie byli pod wrażeniem technicznie dobrze wykonanego czterocylindrowego silnika. A Mercedes po raz kolejny przekonuje się, że technologia musi spełniać oczekiwania klientów komentuje Michael Schiebe, szef AMG.

Klienci nie pokochali Mercedesa-AMG C63 S E Performance z 4-cylindrowym silnikiem o mocy 680 KM

Klienci nie pokochali Mercedesa-AMG C63 S E Performance z 4-cylindrowym silnikiem o mocy 680 KM

Foto: mat. prasowe

Mercedes zapowiedział kolejne radykalne kroki. Klasa S ma przejść kompleksową modernizację i prawdopodobnie nadal będzie dostępna z silnikiem V12. Napęd ma być jednak dostępny tylko na wybranych rynkach. Dotyczy to najprawdopodobniej regionów o silnej pozycji finansowej, w których przepisy dotyczące emisji nie są tak rygorystyczne jak w Europie – klienci w krajach arabskich np. zawsze cenili luksusowe samochody o dużej pojemności skokowej. Na wybranych europejskich rynkach pozostanie w ofercie opancerzony Mercedes S 680 Guard, a silnik V12 trafi również do włoskiego producenta supersamochodów sportowych Pagani, który wykorzystuje tę jednostkę w modelu Utopia. Mercedes jest aktualnie jedynym niemieckim producentem samochodów, który nadal ma w swojej ofercie silnik V12. BMW produkuje dwunastocylindrowe silniki wyłącznie dla swojej spółki zależnej Rolls-Royce.

Mercedes koryguje swoje plany eletryfikacji

Mercedes na nowo sortuje karty w gamie modeli elektrycznych. Niemicy przewidują, że do 2027 roku samochody elektryczne będą stanowiły 30 proc. ich wolumenu sprzedaży. Silniki spalinowe, których udział wyniesie 70 proc., będą stanowiły zdecydowaną większość napędów. W przypadku wielu jednostek spalinowych inżynierowie planują połączyć je z układem 48-woltowym. W poprzednich planach Mercedes przewidywał, że w 2030 roku będzie sprzedawać wyłącznie modele z napędem elektrycznym. Pomysł okazał się jednak zupełnie nierealny. Również zmienia się podejście w designie. Koniec stylistycznego rozróżnienia pomiędzy wyglądem aut z silnikami spalinowymi i napędem elektrycznym. Czas modeli takich jak EQS prawdopodobnie niebawem dobiegnie końca. Również AMG planuje zmiany w stylizacji: modele podstawowe mają w przyszłości znacznie różnić się wizualnie od modeli droższych.

Czytaj więcej

121 proc. wzrostu jednego z modeli Mercedesa. Sukces aut z gwiazdą w 2024 r.

Mercedes koryguje kurs i zapowiada opracowanie hybrydowego napędu V8. AMG potwierdza, że ​​nowe modele CLE 63 AMG Coupé i Cabriolet zostaną wyposażone w silnikiem V8 z miękką hybrydą o pojemności 4,0 litra, zasilany podwójną turbosprężarką i spełniający normę emisji spalin Euro 7. Nowy silnik mógłby generować moc co najmniej 585 KM i ma przywrócić zainteresowanie entuzjastom motoryzacji, którzy np. nie mogli przyzwyczaić się do czterocylindrowego silnika modelu C63. Pozostałe modele AMG i topowe wersje Mercedesów również będą nadal wyposażone w duże silniki spalinowe.

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Tu i Teraz
Rosja chce 1,3 mld euro odszkodowania za powrót Renault
Tu i Teraz
Najbardziej popularne używane auta z Chin na polskim rynku. Króluje jedna marka
Tu i Teraz
Stellantis wszystkich zaskoczył. Planuje nowy napęd: hybrydowy silnik diesla
Tu i Teraz
Pamiętacie samochody Yugo? Marka ma wrócić z nowymi budżetowymi autami
Materiał Promocyjny
Zrównoważony rozwój: biznes między regulacjami i realiami
Tu i Teraz
Kolejny cios w europejską motoryzację. 120-letnia fabryka zostanie zamknięta
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”