Przetargi nie zawsze idą zgodnie z planem. Przykładem mogą być karetki pogotowia, które okazały się cięższe niż zakładały obostrzenia konkursowe. Tym razem konkursowe nieprawidłowości przytrafiły się w Niderlandach. To właśnie tam uziemiona została cała flota wojskowych ciężarówek Scanii. Wszystko przez ich wysokość.

Siły NATO w ostatnim czasie ujednoliciły swoje kontenerowce. Jednak w niderlandzkim kontrakcie ze Scanią najwyraźniej coś poszło nie tak. Okazało się, że podwozia typu R500 8x8, nazywane „Gryphus High Opeational”, wraz z przekraczają dopuszczalne 4 metry wysokości. Jak donosi portal 40ton.pl problem występuje w sytuacji, kiedy kontener nie jest załadowany do pełna. To właśnie wtedy resorowe zawieszenie podnosi się. Jak donosił magazyn “BIGtruck”, powołując się na informacje od firmy Scania, wysokość całkowita pojazdu wynosi 4,02 metra. To natomiast przekłada się na fakt, że nie może poruszać się w powszechnym ruchu drogowym.

Scania Gryphus 8x8

Tym samym niderlandzkie wojsko stanęło prze problemem legislacyjnym. By mogło przewozić puste kontenery, będzie musiało uzyskać zezwolenie na przewozy ponadnormatywne. Wstępnie zapowiedziano, że tego typu zezwolenia będą tymczasowe i przyznawane tylko na wybrane drogi.