W walce z przeciwnościami pogodowymi, na drogi polskich dróg zaangażowano 7339 pojazdów. Ich celem było nie tylko odśnieżanie dróg, ale również przeciwdziałanie śliskiej nawierzchni. W ostatnim sezonie 2020/2021 na drogach pracowało niemal 1700 solarek i 2500 pługów. Jak podała Dyrekcja, na drogi wysypano prawie 500 tysięcy ton soli. To najwięcej na przestrzeni ostatnich lat. W sezonie 2019/2020 było to 153 ton, w 2018/2019 – 376 ton. Warto jednak zaznaczyć, że potoczna „sól” to tak naprawdę chlorek sodu, który nie jest toksyczny, a jego największa skuteczność jest w temperaturach do -6 stopni Celsjusza. Poniżej tej temperatury lepiej sprawdza się chlorek magnezu.
Podczas ostatniej zimy służby drogowe dbały o 19 656 kilometry dróg. Najwyższym standardem objęto 4774 km, a standardem II klasy – 11 182 km. Pozostałe należą do niższej kategorii. GDDKiA podkreśliła również, że miniony rok był najdroższym na przestrzeni ostatnich lat. Łącznie wydatki pochłonęły 481,4 mln zł. W porównaniu do wcześniejszego roku (2019/20) jest to znaczący przeskok gdzie wydano 298,5 mln zł.