Otwarcie zaplanowano na październik 2018 r. Nowy tor będzie służył wyłącznie Toyota Research Institute. Specjaliści TRI mają w nim sprawdzać skuteczność systemu autonomicznej jazdy Toyota Guardian według skrajnych scenariuszy, symulujących wyjątkowo niebezpieczne sytuacje.
CZYTAJ TAKŻE: DS 7 Crossback wchodzi do internetu
– Tworząc taki ośrodek możemy go precyzyjnie dostosować do naszych potrzeb i do testowania coraz bardziej zaawansowanych funkcji – komentuje Ryan Eustice, wiceprezydent TRI do spraw zautomatyzowanej jazdy. Jak zaznacza, nowy ośrodek pozwoli przesuwać i sprawdzać granice możliwości technologii. Tor testowy ma mieć długość 2,8 km. Imitować będzie zatłoczone miejskie ulice, śliskie nawierzchnie i czteropasmowe autostrady z wjazdami i zjazdami dopuszczającymi duże prędkości.
Fragment toru Michigan Technical Resource Park / fot. MTRP
Toyota Research Institute wynajmuje teren od MITRP, jest też odpowiedzialny za projekt, budowę i utrzymanie ośrodka. Specjaliści TRI będą mieli ponadto dostęp do toru i innych udogodnień centrum samego MITRP. Nowy ośrodek dołączy do trzech innych centrów testowych Toyoty – GoMentum Station w Kalifornii oraz Mcity i American Center for Mobility w Michigan.