Dochodzenie do w pełni autonomicznych samochodów to proces. Ale dzieje się wokół nich coraz więcej. Na razie pojazdy bez kierowcy, z powodów technologicznych i prawnych, mogą się poruszać wyłącznie po określonych obszarach. Najczęściej jest jest to transport pasażerów po prywatnych obiektach, takich jak fabryki i czy zamknięte obszary mieszkalne.
Autonomiczne pojazdy Optimus Ride używane będą m.in. na terenie prywatnego osiedla w Kalifornii.
Brooklyn Navy Yard to przekształcony z dawnej stoczni wojskowej obszar przemysłowy i biurowy w Nowym Jorku. Pracuje tam ok. 9 tys. osób. Jeszcze w tym roku zostanie tam uruchomiona usługa jazdy autonomicznymi pojazdami. Rada miasta i amerykańska firma Optimus Ride podpisały właśnie stosowną umowę. Liczba autonomicznych samochodów używanych przez Optimus Ride w Brooklyn Navy Yard nie jest jeszcze znana.
Optimus Ride to firma powstała na Massachusetts Institute of Technology (MIT), zaangażowana w produkcję robotów przemysłowych, projektowanie przestrzeni miejskiej i zarządzanie flotami pojazdów. Również w tym roku autonomiczna komunikacja ma pojawić się na prywatnym osiedlu Paradise Valley Estates w Fairfield w Kalifornii. To prywatna dzielnica mieszkalna dla osób starszych, a autonomiczna flota ma pomóc w indywidualnej mobilności mieszkańców.