Z opublikowanego właśnie raportu wynika, że prawdopodobieństwo uderzenia w osobę o ciemnej karnacji przez samochód autonomiczny jest wyższe niż w przypadku białej, ponieważ systemy komputerowe odpowiedzialne za wykrywanie obiektów na drodze lepiej rozpoznają osoby o jaśniejszych odcieniach skóry. Odkryli to naukowcy z amerykańskiego Georgia Institute of Technology. W trakcie analizy materiałów wideo m.in. z Nowego Jorku, San Francisco i San Jose, okazało się, że systemy bardzo różnie reagują na pieszych, zależnie od koloru skóry.

""

Pojazdy autonomiczne to przyszłość motoryzacji. Obecnie są w intensywnej fazie testów.

moto.rp.pl

Przetestowano osiem różnych systemów analizujących obraz w autonomicznych pod kątem skuteczności w wykrywaniu osób o różnej karnacji. Stosując różnego rodzaju algorytmy i uwzględniając porę dnia czy kolor ubrania urządzenia zdecydowanie gorzej radziły sobie z ludźmi o ciemnej skórze. Szczególnie źle wypadały te korzystające głównie z kamer.

ZOBACZ TAKŻE: Autonomiczne Volvo sprawdzą się w Szwecji

Najnowsze systemy autonomicznych pojazdów wykorzystują kilka różnych technologii do obserwacji otoczenia (kamery, LiDAR, radary, sensory), jednak np. Tesla w dużym stopniu wykorzystuje dane z kamer. Znacznie lepiej w tym wypadku sprawdza się LiDAR (Light Detection and Ranging).