Alexa pojawiła się w pojazdach hiszpańskiej marki w Wielkiej Brytanii i Niemczech, a teraz – jak podał Luca de Meo, prezes Seata – uruchamiana jest we Francji, Włoszech i Hiszpanii. Głosowy dostęp do asystenta w chmurze, połączonego z  internetem, ma – zdaniem koncernu – pomóc kierowcom optymalizować czas spędzony w samochodzie i ułatwiać dostęp do różnych jego funkcji, a przy tym poprawiać bezpieczeństwo. Za pomocą Alexy będzie można zatem włączyć muzykę, zapoznać się ze swoim kalendarzem, sprawdzić prognozę pogody, uruchomić nawigację i wyznaczyć cel podróży, poszukiwać informacji online czy odnaleźć najbliższy salon SEAT-a. Aby uruchomić popularną technologię Amazona, wystarczy nacisnąć dedykowany przycisk na kierownicy.

""

Inteligentny głośnik Echo Amazona / fot. mat.pras.

Foto: moto.rp.pl

Uruchomiona w 2014 r. Amazon Alexa, powstała na bazie technologii polskich inżynierów (Amazon przejął projekt Ivona z Gdańska), potrafi dziś wykonać ponad 50 tys. różnych poleceń. Na razie nie ma informacji, kiedy Amazon udostępni polskojęzyczną wersję Alexy. Nieoficjalnie mówi się, że w ciągu najbliższych miesięcy Google uruchomi natomiast asystenta głosowego mówiącego w naszym języku. Trwają zamknięte testy tego rozwiązania. Nie wiadomo zatem, czy i kiedy polski Google Assistant trafi do naszych aut. Takie rozwiązanie w wersji angielskiej (system Android Auto) dostępne jest już w Wielkiej Brytanii, Australii, Niemczech, Francji czy USA.

CZYTAJ TAKŻE: Luca de Meo, prezes SEAT-a: Jesteśmy marką dla ludzi młodych

SEAT to jedna z wiodących firm motoryzacyjnych pod względem wdrażania innowacyjnych aplikacji w swoich pojazdach. To właśnie hiszpańska marka była pierwszą, która umożliwiła kierowcom korzystanie z Google Waze, nowatorskiej nawigacji społecznościowej, czy systemu Shazam, służącego do rozpoznawania piosenek.