Volvo to marka, która sprawia wrażenie jakby od lat czekała na popularyzację napędu elektrycznego i rozwój systemów multimedialnych. Do nienagannego image’u Volvo czyli samochodu solidnego, komfortowego oraz bezpiecznego idealnie pasuje ekologiczny i jednocześnie niezwykle dynamiczny napęd elektryczny oraz nowoczesne multimedia. To znakomite uzupełnienie zestawu cech samochodu mocno cenionych szczególnie w Europie. Zaprezentowane w Sztokholmie Volvo EX90 to nie tylko najbardziej zaawansowany i najbezpieczniejszy samochód, jaki kiedykolwiek stworzyło Volvo, ale również bilet wstępu do gamy usług i funkcji, które sprawią, że życie kierowcy stanie się ciekawsze. Jazdę EX90 uprzyjemni aplikacja Volvo Cars, czyli mobilna platforma z usługami związanymi z mobilnością. Dzięki aplikacji znajdziesz w rzeczywistym czasie dostępną stację ładowania za pośrednictwem Google Maps, zarządzisz inteligentnym uzupełnianiem energii i zapłacisz za tę usługę. Dzięki technologii Plug and Charge będzie można po prostu podłączyć samochód do ogólnodostępnej stacji, a ładowanie rozpocznie się automatycznie.
Aplikacja Volvo Cars pomoże też w zrównoważony sposób zarządzać energią w gospodarstwie domowym, dzięki czemu można obniżyć koszty, ograniczyć emisję CO2, i tym samym zmniejszyć wpływ na środowisko. Aplikacja wybierze optymalny z punktu widzenia obciążenia sieci oraz kosztów moment na ładowanie akumulatora w samochodzie, a jeśli zajdzie taka potrzeba będzie można wykorzystać zgromadzoną w aucie energię na potrzeby gospodarstwa domowego ponieważ EX90 to pierwszy model Volvo wyposażony w ładowanie dwukierunkowe. Do takiej technologii jak i komfortowego zasięgu potrzebny jest akumulator o dużej pojemności. EX90 potrafi zmagazynować aż 111 kWh, które pozwalają wersji Performance przyspieszyć do setki w 4,9 s i zaoferować zasięg wg. WLTP w trybie mieszanym na poziomie aż 585 km. Tak duża autonomia możliwa była dzięki starannym badaniom w tunelu aerodynamicznym. Opór powietrza to jeden z tych czynników, który najmocniej wpływa na zużycie energii, a tym samy zasięg. Dlatego przednia część nadwozia jest zaokrąglona. Szyby są wpasowane w nadwozie tak, by tworzyły równą powierzchnię ze słupkami i drzwiami, a klamki zintegrowano z linią nadwozia. Te rozwiązania pozwoliły uzyskać współczynnik oporu powietrza Cx na poziomie 0,29, co w siedmioosobowym SUV-ie o długości ok. 5 metrów jest znakomitym rezultatem.
Tak moc i przyspieszenie ustąpiły miejsca czasowi ładowania i zasięgowi, tak też zmieniło się tradycyjne podejście do pojęcia samochodowego luksusu. Volvo wybiera materiały wykończeniowe zgodne ze skandynawskimi tradycjami. W kabinie Volvo EX90 znajdziemy nowatorskie tworzywo o nazwie Nordico, które składa się z tekstyliów wykonanych z materiałów z recyklingu, takich jak butelki PET, oraz ekologicznych materiałów pochodzących z odpowiedzialnie eksploatowanych lasów Szwecji i Finlandii. Wewnątrz Volvo EX90 znajdziemy panele drewniane z certyfikatem FSC™. Są one dyskretnie podświetlane ciepłym światłem, nadającym wnętrzu atmosferę skandynawskiego salonu i kojarzącym się z dziką naturą północy. Siedzenia w Volvo EX90 mogą być opcjonalnie wykończone tkaniną wełnianą z atestem poświadczającym spełnienie surowych norm środowiskowych dotyczących hodowli zwierząt i kwestii społecznych.