Skoda rok 2018 może uznać za udany. Do sukcesów może zaliczyć spektakularny wzrost na rynku rosyjskim, dobre wyniki w Europie i na rynku chińskim. Modelem najchętniej wybieranym przez klientów jest Octavia, ale do dobrego wyniku przyczyniły się również nowe modele SUV.
Skoda Octavia
Skoda sprzedała w 2018 roku 1,25 mln pojazdów całym świecie, osiągając najlepszy wynik w historii marki. W Europie Zachodniej odnotowano 1,8 proc. wzrostu w stosunku do 2017 roku. W sumie sprzdano 486 400 pojazdów. W Niemczech do klientów dostarczono 176 600 aut, we Francji i wielu innych krajach Skoda zaliczyła dwucyfrowy wzrost (o 17,5 proc.), Hiszpanii (o 11,5 proc.), Holandii (o 11,6 proc.) i w Grecji (o 17,6 proc.).
Skoda Kodiaq GT
Ponad 200 tys. dostarczonych pojazdów to wynik, który Skoda osiągnęła w 2018 roku w Europie Środkowej. Firma zanotowała dobre rezultaty w Słowenii, zwiększając dostawy o 2,4 proc. w stosunku do analogicznego okresu w poprzednim roku, Chorwacji (o 11,5 proc.) oraz na Węgrzech (o 9,1 proc.). Wzrost odnotowano także w Rumunii (o 13,4 proc.), w krajach bałtyckich (o 7,4 proc.), Serbii (o 10,2 proc.), Bułgarii (o 21,9 proc.), Bośni (o 13,7 proc.) oraz w Kazachstanie (o 105 proc.). Rekordowe wyniki Skoda zanotowała na rynku rosyjskim odnotowując imponujący wzrost rzędu 30,1 proc. Natomiast na największym rynku w Chinach liczba samochodów dostarczonych do klientów wzrosła o 4,9 proc. do 341 tys. pojazdów.