Baterie do elektrycznych aut bez niklu i kobaltu

Chińska firma Contemporary Amperex Technology (CATL), m.in. dostawca Tesli, pracuje nad nowym rodzajem baterii do aut elektrycznych nie zawierających niklu czy kobaltu.

Publikacja: 17.08.2020 21:36

Baterie do elektrycznych aut bez niklu i kobaltu

Foto: moto.rp.pl

Oba te metale są kluczowymi składnikami baterii zapewniających energię elektrycznym autom. Ich producenci, m.in. Panasonic czy koreańska LG Chem starają się zmniejszać ilość kosztownego kobaltu w bateriach niklowo-kobaltowo aluminiowych (NCA) albo niklowo-kobaltowo-manganowych (NCM). Szef Tesli, Elon Musk zaapelował w lipcu do firm wydobywczych o więcej niklu, bo jego zdaniem obecny koszt baterii jest dużą przeszkodą w rozwijaniu jego firmy.

CZYTAJ TAKŻE: Rewolucyjna bateria z Izraela. Elektryczne auto naładowane w 5 minut

Nowy rodzaj baterii nie będzie zawierać drogich metali: niklu i kobaltu. — powiedział Meng Xiangfeng z kierownictwa CATL (Contemporary Amperex Technology Co. Limited, chiński producent i firma technologiczna) na konferencji w Szanghaju. Nie ujawnił szczegółów ani kosztu nowego wyrobu — pisze Reuters.

""

Foto: moto.rp.pl

Chińska firma z Ningde produkuje baterie NCM i dostarcza Tesli baterie litowo-fosforanu żelaza (LFP), ma partnerskie umowy z Toyotą i Hondą, jest dostawcą Volkswagena i Daimlera. CATL pracuje ponadto nad odrębną technologią integrowania ogniw baterii w ramę pojazdu elektrycznego, aby zwiększyć jego zasięg.

Materiał Promocyjny
Opony premium – innowacje, które budują przewagę na drodze
Materiał Promocyjny
Seat i Cupra. Doświadczenie budowane latami
Na drodze
Grupa Volkswagen nie zwalnia. 30 nowości to dopiero początek.
Materiał Partnera
Kongres Nowej Mobilności jedzie do Katowic
Materiał Partnera
Elektromobilność dotyczy także samochodów ciężarowych