Deutsche Post rezygnuje z produkcji własnego pojazdu elektrycznego

Deutsche Post DHL Group postanowił zakończyć produkcję elektrycznego StreetScootera. Okazało się, że wytwarzanie specjalnie przygotowanego na potrzeby niemieckiej poczty e-samochodu dostawczego było nieopłacalne i przynosiło regularne straty.

Publikacja: 10.03.2020 12:06

Deutsche Post rezygnuje z produkcji własnego pojazdu elektrycznego

Foto: moto.rp.pl

Deutsche Post DHL Group jest właścicielem firmy StreetScooter od 2014 roku. Niemiecki operator pocztowo-logistyczny nie planuje rozszerzania działalności o produkcję samochodów. Zakup firmy sześć lat temu był spowodowany brakiem wyboru dostawczych pojazdów elektrycznych na rynku – wyjaśnia Deutsche Post. W 2019 roku Deutsche Post DHL Group zakupiło od StreetScooter dziesięciotysięczny egzemplarz elektrycznego dostawczaka. Kilka tysięcy sztuk zostało sprzedanych też innym firmom.

CZYTAJ TAKŻE: Poczta Polska stawia na elektromobilność. Wybrała elektryczne Nissany e-NV200

""

Foto: moto.rp.pl

Decyzje o zaprzestaniu produkcji nie są bezpodstawne. Z danych Bloomberga wynika, że tylko w 2019 roku, firma przyniosła 100 milionów euro strat. Z tego względu właściciel postanowił, jeszcze w 2020 roku zamknąć linie produkcyjne StreetScootera. Obecnie wykorzystywane samochody będą dalej eksploatowane – podaje Deutsche Post. Jednak operator planuje rozbudowę elektrycznej floty o auta od innych dostawców, których jest coraz więcej na rynkach.

CZYTAJ TAKŻE: Poczta Polska i Żabka testują jako pierwsi w Europie e-ciężarówkę

Deutsche Post DHL Group jest właścicielem firmy StreetScooter od 2014 roku. Niemiecki operator pocztowo-logistyczny nie planuje rozszerzania działalności o produkcję samochodów. Zakup firmy sześć lat temu był spowodowany brakiem wyboru dostawczych pojazdów elektrycznych na rynku – wyjaśnia Deutsche Post. W 2019 roku Deutsche Post DHL Group zakupiło od StreetScooter dziesięciotysięczny egzemplarz elektrycznego dostawczaka. Kilka tysięcy sztuk zostało sprzedanych też innym firmom.

CZYTAJ TAKŻE: Poczta Polska stawia na elektromobilność. Wybrała elektryczne Nissany e-NV200

Materiał Promocyjny
Seat i Cupra. Doświadczenie budowane latami
Na drodze
Grupa Volkswagen nie zwalnia. 30 nowości to dopiero początek.
Materiał Partnera
Kongres Nowej Mobilności jedzie do Katowic
Materiał Partnera
Elektromobilność dotyczy także samochodów ciężarowych
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Materiał Promocyjny
Historyczny sukces opon całorocznych: ADAC przyznaje pierwszą ocenę „dobrą”.