Deutsche Post rezygnuje z produkcji własnego pojazdu elektrycznego

Deutsche Post DHL Group postanowił zakończyć produkcję elektrycznego StreetScootera. Okazało się, że wytwarzanie specjalnie przygotowanego na potrzeby niemieckiej poczty e-samochodu dostawczego było nieopłacalne i przynosiło regularne straty.

Publikacja: 10.03.2020 12:06

Deutsche Post rezygnuje z produkcji własnego pojazdu elektrycznego

Foto: moto.rp.pl

Deutsche Post DHL Group jest właścicielem firmy StreetScooter od 2014 roku. Niemiecki operator pocztowo-logistyczny nie planuje rozszerzania działalności o produkcję samochodów. Zakup firmy sześć lat temu był spowodowany brakiem wyboru dostawczych pojazdów elektrycznych na rynku – wyjaśnia Deutsche Post. W 2019 roku Deutsche Post DHL Group zakupiło od StreetScooter dziesięciotysięczny egzemplarz elektrycznego dostawczaka. Kilka tysięcy sztuk zostało sprzedanych też innym firmom.

CZYTAJ TAKŻE: Poczta Polska stawia na elektromobilność. Wybrała elektryczne Nissany e-NV200

""

Foto: moto.rp.pl

Decyzje o zaprzestaniu produkcji nie są bezpodstawne. Z danych Bloomberga wynika, że tylko w 2019 roku, firma przyniosła 100 milionów euro strat. Z tego względu właściciel postanowił, jeszcze w 2020 roku zamknąć linie produkcyjne StreetScootera. Obecnie wykorzystywane samochody będą dalej eksploatowane – podaje Deutsche Post. Jednak operator planuje rozbudowę elektrycznej floty o auta od innych dostawców, których jest coraz więcej na rynkach.

CZYTAJ TAKŻE: Poczta Polska i Żabka testują jako pierwsi w Europie e-ciężarówkę

Deutsche Post DHL Group jest właścicielem firmy StreetScooter od 2014 roku. Niemiecki operator pocztowo-logistyczny nie planuje rozszerzania działalności o produkcję samochodów. Zakup firmy sześć lat temu był spowodowany brakiem wyboru dostawczych pojazdów elektrycznych na rynku – wyjaśnia Deutsche Post. W 2019 roku Deutsche Post DHL Group zakupiło od StreetScooter dziesięciotysięczny egzemplarz elektrycznego dostawczaka. Kilka tysięcy sztuk zostało sprzedanych też innym firmom.

CZYTAJ TAKŻE: Poczta Polska stawia na elektromobilność. Wybrała elektryczne Nissany e-NV200

Materiał Promocyjny
Opony premium – innowacje, które budują przewagę na drodze
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
Seat i Cupra. Doświadczenie budowane latami
Na drodze
Grupa Volkswagen nie zwalnia. 30 nowości to dopiero początek.
Materiał Partnera
Kongres Nowej Mobilności jedzie do Katowic
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Materiał Partnera
Elektromobilność dotyczy także samochodów ciężarowych