Koncerny motoryzacyjne oferujące samochody ciężarowe powoli zaczynają wprowadzać do swoich ofert produkty w pełni elektryczne. Takim przykładem jest firma Framo Gmbh, która produkuje w pełni elektryczną ciężarówkę budowaną na bacie MAN TGM. Poczta Polska oraz sieć sklepów Żabka, postanowiły sprawdzić czy tego typu konstrukcja sprawdzi się w codziennych zadaniach logistycznych. Pierwszy z podmiotów – Poczta Polska – wykorzystuje pojazd do codziennych przewozów przesyłek pocztowych w województwie mazowieckim. W ramach testów spółka współpracuje z Polskim Stowarzyszeniem Paliw Alternatywnych (PSPA).
Elektryczna ciężarówka MAN TGM.
– Poczta Polska zgodnie ze znowelizowaną strategią chce zmniejszać emisję CO2 oraz wprowadzać do swojej floty auta elektryczne. Pod koniec 2019 roku dołączyły do niej pierwsze dostawcze elektryki. Obecnie Spółka posiada największą flotę użytkowych e-aut w Polsce. W najbliższych latach chcemy ją rozwijać o kolejne samochody elektryczne i zasilane paliwami alternatywnymi CNG/LNG – mówi Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.
Z kolei Żabka postanowiła przetestować pojazd na terenie Wrocławia. Elektryk wykorzystywany jest w ramach bezpośrednich dostaw do sieci sklepów. Jest to tym samym kolejny krok w stronę spełnienia założonego przez firmę strategii rozwoju zeroemisyjnego transportu w miastach, o małym oddziaływaniu na środowisko i przyjaznego mieszkańcom. Wykorzystanie elektrycznej ciężarówki ma wpłynąć na ograniczenie emisji substancji szkodliwych, jak też zmniejszenie emitowanego hałasu przez pojazdy w centrach miast, podczas dostaw.