Poczta Polska oraz sieć sklepów Żabka jako pierwsze w Europie będą testować elektryczną ciężarówkę zbudowaną na bazie MAN TGM. Celem jest sprawdzenie czy tego typu pojazd sprawdzi się w logistyce kurierskiej oraz ramach sieci handlowej.

Koncerny motoryzacyjne oferujące samochody ciężarowe powoli zaczynają wprowadzać do swoich ofert produkty w pełni elektryczne. Takim przykładem jest firma Framo Gmbh, która produkuje w pełni elektryczną ciężarówkę budowaną na bacie MAN TGM. Poczta Polska oraz sieć sklepów Żabka, postanowiły sprawdzić czy tego typu konstrukcja sprawdzi się w codziennych zadaniach logistycznych. Pierwszy z podmiotów – Poczta Polska – wykorzystuje pojazd do codziennych przewozów przesyłek pocztowych w województwie mazowieckim. W ramach testów spółka współpracuje z Polskim Stowarzyszeniem Paliw Alternatywnych (PSPA).

Elektryczna ciężarówka MAN TGM.

Poczta Polska zgodnie ze znowelizowaną strategią chce zmniejszać emisję CO2 oraz wprowadzać do swojej floty auta elektryczne. Pod koniec 2019 roku dołączyły do niej pierwsze dostawcze elektryki. Obecnie Spółka posiada największą flotę użytkowych e-aut w Polsce. W najbliższych latach chcemy ją rozwijać o kolejne samochody elektryczne i zasilane paliwami alternatywnymi CNG/LNG – mówi Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.

Z kolei Żabka postanowiła przetestować pojazd na terenie Wrocławia. Elektryk wykorzystywany jest w ramach bezpośrednich dostaw do sieci sklepów. Jest to tym samym kolejny krok w stronę spełnienia założonego przez firmę strategii rozwoju zeroemisyjnego transportu w miastach, o małym oddziaływaniu na środowisko i przyjaznego mieszkańcom. Wykorzystanie elektrycznej ciężarówki ma wpłynąć na ograniczenie emisji substancji szkodliwych, jak też zmniejszenie emitowanego hałasu przez pojazdy w centrach miast, podczas dostaw.

– Test auta Framo e-truck we Wrocławiu to kolejny krok naszej firmy w kierunku nowoczesnych, ekologicznych rozwiązań logistycznych. Przypomnę, że już w ubiegłym roku przetestowaliśmy wspólnie z Volkswagen Polska elektrycznego e-Craftera, by jeszcze lepiej zarządzać i optymalizować procesy logistyczne, a tym samym jeszcze szybciej dostarczać produkty do sklepów i zapewnić wysoką jakość obsługi franczyzobiorców – mówi Katarzyna Słabowska, Dyrektor Logistyki sieci sklepów Żabka.

W pełni elektryczny Volkswagen e-Crafter.

Testowana ciężarówka, przygotowana przez Framo Gmbh na bazie MAN TGM, o nazwie Framo e-truck, ma akumulatory o pojemności 280 kWh. Deklarowany zasięg przekracza 200 km na jednym ładowaniu. Przeprowadzane testy wpisują się w politykę obu firm. Żabka aktywnie promuje nowoczesną logistykę miejską, a Poczta Polska od 2018 roku przeprowadza największe testy aut elektrycznych na krajowym rynku.

CZYTAJ TAKŻE: Poczta amerykańska testuje autonomiczne ciężarówki

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Europa szuka pomysłu na komunikację między pojazdami

Rozpowszechniona i poszukiwana przez każdego posiadacza smartfona sieć wi-fi nie jest rozwiązaniem dla samochodów ...

Fiat Chrysler może rozmawiać o fuzji. Ale nie musi

Prezes Fiata Chryslera (FCA) Mike Manley przesłał grupie Renault i innym potencjalnym partnerom wiadomość: ...

Toyota w Polsce ma się dobrze. Kolejny rekord sprzedaży

Toyota od czterech ostatnich lat bije własne rekordy sprzedaży na polskim rynku. W 2018 ...

Japońska ucieczka stulecia. Ghosn zbiegł do Libanu

Zapewne nigdy nie dowiemy się jak Carlosowi Ghosnowi, byłemu prezesowi Aliansu Renault Nissan udało ...

Sergio Marchionne już nie jest szefem Fiata.

Fiat bez konkretów co do polskich fabryk

Prezes FCA Sergio Marchionne przedstawił w Balocco pod Turynem swój ostatni, pięcioletni plan dla ...

Rynek magnezu pod kontrolą Chin

Chiny mają globalny udział w produkcji magnezu przekraczający 80 procent . Niemal wszyscy producenci ...