W Poznaniu produkowane są części do elektrycznego Volkswagena ID.3

W odlewni Volkswagen Poznań rozpoczęła się seryjna produkcja elementu obudowy elektrycznego silnika Volkswagena ID.3. Produkowany w Poznaniu komponent trafia do zakładu w Kassel, gdzie powstaje elektryczny układ napędowy pierwszego modelu z rodziny ID.

Publikacja: 09.11.2019 17:26

W Poznaniu produkowane są części do elektrycznego Volkswagena ID.3

Foto: moto.rp.pl

Wielkość produkcji tego elementu jest szacowana na pół miliona sztuk rocznie. Na zakup urządzeń i przebudowę niezbędnej infrastruktury spółka przeznaczyła ponad 40 milionów złotych. W hali o powierzchni 1.200 m2 zbudowano nowoczesną linię produkcyjną z maszynami odlewniczymi i służącymi do obróbki. Produkcja w odlewni Volkswagen Poznań jest neutralna pod względem emisji CO2.

""

Foto: moto.rp.pl

Proces produkcji elementu obudowy elektrycznego silnika Volkswagena ID.3 jest całkowicie zautomatyzowany. Do obróbki części są wykorzystywane cztery innowacyjne technologie: digitalizacja całej linii z wykorzystaniem systemu kodów DCM i kamer; automatyczny załadunek części na linię obróbczą przy pomocy robota i skanera laserowego; technologia chłodzenia narzędzi obróbczych za pomocą mgły olejowej i powietrza oraz w pełni zautomatyzowane pakowanie części połączone z systemem logistycznym.

""

Foto: moto.rp.pl

W 2018 roku w odlewni Volkswagen Poznań powstało 4 mln 424 tys. elementów. Części wytwarzane w Poznaniu są wysyłane do zakładów Volkswagena m.in. w Niemczech, Czechach, Chinach, Indiach, Brazylii oraz na Węgrzech. Od 2019 roku odlewnia dołączyła do zakładów Volkswagen Poznań, które są zasilane w 100 procent energią elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych. Volkswagen podkreśla fakt, że ID.3 to pierwszy elektryczny samochód, którego produkcja biorąc pod uwagę cały łańcuch dostaw jest neutralna pod względem ogólnego bilansu dwutlenku węgla. Emisja CO2, której w procesie produkcji nie uda się uniknąć ma zostać zrekompensowany udziałem Volkswagena w certyfikowanych projektach służących ochronie klimatu.

Wielkość produkcji tego elementu jest szacowana na pół miliona sztuk rocznie. Na zakup urządzeń i przebudowę niezbędnej infrastruktury spółka przeznaczyła ponad 40 milionów złotych. W hali o powierzchni 1.200 m2 zbudowano nowoczesną linię produkcyjną z maszynami odlewniczymi i służącymi do obróbki. Produkcja w odlewni Volkswagen Poznań jest neutralna pod względem emisji CO2.

Proces produkcji elementu obudowy elektrycznego silnika Volkswagena ID.3 jest całkowicie zautomatyzowany. Do obróbki części są wykorzystywane cztery innowacyjne technologie: digitalizacja całej linii z wykorzystaniem systemu kodów DCM i kamer; automatyczny załadunek części na linię obróbczą przy pomocy robota i skanera laserowego; technologia chłodzenia narzędzi obróbczych za pomocą mgły olejowej i powietrza oraz w pełni zautomatyzowane pakowanie części połączone z systemem logistycznym.

Materiał Promocyjny
Opony premium – innowacje, które budują przewagę na drodze
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
Seat i Cupra. Doświadczenie budowane latami
Na drodze
Grupa Volkswagen nie zwalnia. 30 nowości to dopiero początek.
Materiał Partnera
Kongres Nowej Mobilności jedzie do Katowic
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Materiał Partnera
Elektromobilność dotyczy także samochodów ciężarowych