Elon Musk raczej z tej informacji nie będzie zadowolony. Na rynku, który tak właściwie jeszcze nie wystartował, tworzy się coraz większa konkurencja. Teraz do budowy ciężarówek o napędzie elektrycznym dołączył Daimler Trucks – największy na świecie producent samochodów użytkowych. Właśnie zaprezentowano dwie, przeznaczone na rynek amerykański, elektryczne ciężarówki.

""

Freightliner eCascadia

moto.rp.pl

Zaprezentowane modele Freightliner, marki która należy do Daimlera, są przeznaczone do przewozu mniejszych i ciężkich ładunków. Freightliner eCascadia ma ciągnąć naczepy z towarami o masie ponad 15 ton, a Freightliner eM2 106 zabierze pomiędzy 9 a 12 ton. Daimler początkowo planuje przekazanie 30 ciężarówek do wybranych klientów. W ten sposób firma chce sprawdzić pojazdy w realnych, codziennych warunkach.

ZOBACZ TAKŻE: Tesla pozwana na 2 miliardy dolarów

Freightliner eCascadia bazuje na najbardziej popularnym modelu ciężarówki w USA, którym jest Cascadia. Elektryczny silnik osiąga moc 730 KM i pojemność baterii 550 kWh. Zasięg ma wynosić 400 km, a czas ładowanie akumulatorów szacowany jest na 90 minut (80 procent baterii). Mniejszy Freightliner eM2 106 ma 480 KM mocy, 325 kWh pojemności baterii i 300 km zasięgu.

W celu skoordynowania prac Daimler zakłada nowy dział, który zajmie się badaniami i rozwojem elektrycznych samochodów ciężarowych o nazwie E-Mobility Group (EMG).