Volkswagen i Amazon łączą siły

VW i Amazon Web Services (AWS) łączą siły. Stworzą „Industrial Cloud”, która połączy ze sobą nie tylko fabryki, ale także dostawców. Produkcja samochodów powinna dzięki temu być szybsza, bardziej przejrzysta, bezpieczniejsza i tańsza.

Publikacja: 03.04.2019 06:48

Volkswagen i Amazon łączą siły

Foto: moto.rp.pl

Dwanaście marek i 122 fabryki produkujące samochody użytkowe, premium, sportowe, luksusowe. Modele elektryczne i spalinowe, motocykle i ciężarówki. To wszystko jest częścią uniwersum Grupy Volkswagen. Można się tylko domyślać, jak wielkim wyzwaniem jest połączenie wszystkiego w najlepszy możliwy sposób, aby stworzyć maksymalną synergię, a tym samym zaoszczędzić pieniądze. Volkswagen nie jest w stanie tego zrobić sam i teraz rozpoczął współpracę z gigantem IT: Amazon Web Services (AWS).

""

Jeff Bezos i Herbert Diess.

Foto: moto.rp.pl

Firmy zbudują wspólnie Volkswagen Industrial Cloud. Ta „chmura” połączy dane wszystkich maszyn, urządzeń i systemów ze wszystkich fabryk. Globalny łańcuch dostaw obejmujących ponad 1500 dostawców i firm partnerskich ma zostać zintegrowany. Chmura przemysłowa jest planowana jako otwarta platforma. „W przyszłości będziemy mogli globalnie oceniać i kontrolować wszystkie kluczowe dane z produkcji i logistyki, niezależnie od ich charakteru. W czasie rzeczywistym zarówno w Wolfsburgu, Chattanooga, jak i Szanghaju.” – mówi Martin Hofmann, szef działu IT w Grupie Volkswagena.

""

Foto: moto.rp.pl

Współpraca między Volkswagenem a Amazonem oznacza, że do 2025 roku fabryki będą działać średnio o jedną trzecią bardziej wydajnie niż obecnie. Większa wydajność i stworzenie sieci powinny w produkcji przynieść oszczędności, a tym samym zwiększyć przychody Grupy Volkswagena. W przyszłości duże serwery nie będą musiały być obsługiwane lokalnie, dlatego ostatecznie liczba pracowników działu IT w Volkswagenie prawdopodobnie się zmniejszy. Obecnie 220 ekspertów z obu firm pracuje nad budową „Industrial Cloud”.

Dwanaście marek i 122 fabryki produkujące samochody użytkowe, premium, sportowe, luksusowe. Modele elektryczne i spalinowe, motocykle i ciężarówki. To wszystko jest częścią uniwersum Grupy Volkswagen. Można się tylko domyślać, jak wielkim wyzwaniem jest połączenie wszystkiego w najlepszy możliwy sposób, aby stworzyć maksymalną synergię, a tym samym zaoszczędzić pieniądze. Volkswagen nie jest w stanie tego zrobić sam i teraz rozpoczął współpracę z gigantem IT: Amazon Web Services (AWS).

Materiał Promocyjny
Opony premium – innowacje, które budują przewagę na drodze
Materiał Promocyjny
Seat i Cupra. Doświadczenie budowane latami
Na drodze
Grupa Volkswagen nie zwalnia. 30 nowości to dopiero początek.
Materiał Partnera
Kongres Nowej Mobilności jedzie do Katowic
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Materiał Partnera
Elektromobilność dotyczy także samochodów ciężarowych
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką