Elektryfikacja Volkswagena: to dzieje się naprawdę

Grupa Volkswagena koncentruje się na e-mobilności. W ciągu najbliższych dziesięciu lat na rynek mają trafić 22 miliony samochodów elektrycznych, „rozpisanych” pomiędzy blisko 70 modeli.

Publikacja: 22.03.2019 19:58

Elektryfikacja Volkswagena: to dzieje się naprawdę

Foto: moto.rp.pl

Volkswagen patrzy w przyszłość przez pryzmat elektromobilności. Do 2050 roku koncern chce pod względem emisji CO2 pochwalić się wynikiem zero. A ponieważ apetyt rośnie, zamiast planowanych 50, przez najbliższe dziesięć lat Volkswagen zamierza wprowadzić na rynek blisko 70 nowych elektrycznych modeli. Tym samym plany sprzedaży zwiększyły się z 15 milionów do 22 milionów sztuk. W elektryfikację pojazdów VW chce zainwestować tylko do 2023 roku około 30 miliardów euro.

""

Volkswagen chce zaprezentować 70 nowych, elektrycznych modeli.

Foto: moto.rp.pl

Aby to się udało, potrzebne są baterie, których koncern na razie sam nie produkuje. Dlatego wybrano strategicznych dostawców – firmy LG Chem, SKI, CATL i Samsunga. Równolegle Volkswagen rozważa uruchomienie własnej produkcji akumulatorów. Jedną z opcji jest innowacyjna bateria półprzewodnikowa – nad komercjalizacją tej technologii Grupa VW pracuje z partnerem QuantumScape. Dużym wyzwaniem są również dostawy energii, dlatego Volkswagen stawia sobie za cel ładowanie aut z energii odnawialnej.

""

Nowa platforma skonstruowana specjalnie dla modeli elektrycznych ma obniżyć koszty produkcji.

Foto: moto.rp.pl

Aby ułatwić poruszanie się elektrycznymi samochodami, Volkswagen wraz z partnerami w ramach projektu IONITY do 2020 roku zbuduje wzdłuż europejskich tras 400 szybkich stacji ładowania.

Volkswagen patrzy w przyszłość przez pryzmat elektromobilności. Do 2050 roku koncern chce pod względem emisji CO2 pochwalić się wynikiem zero. A ponieważ apetyt rośnie, zamiast planowanych 50, przez najbliższe dziesięć lat Volkswagen zamierza wprowadzić na rynek blisko 70 nowych elektrycznych modeli. Tym samym plany sprzedaży zwiększyły się z 15 milionów do 22 milionów sztuk. W elektryfikację pojazdów VW chce zainwestować tylko do 2023 roku około 30 miliardów euro.

Aby to się udało, potrzebne są baterie, których koncern na razie sam nie produkuje. Dlatego wybrano strategicznych dostawców – firmy LG Chem, SKI, CATL i Samsunga. Równolegle Volkswagen rozważa uruchomienie własnej produkcji akumulatorów. Jedną z opcji jest innowacyjna bateria półprzewodnikowa – nad komercjalizacją tej technologii Grupa VW pracuje z partnerem QuantumScape. Dużym wyzwaniem są również dostawy energii, dlatego Volkswagen stawia sobie za cel ładowanie aut z energii odnawialnej.

Materiał Promocyjny
Seat i Cupra. Doświadczenie budowane latami
Na drodze
Grupa Volkswagen nie zwalnia. 30 nowości to dopiero początek.
Materiał Partnera
Kongres Nowej Mobilności jedzie do Katowic
Materiał Partnera
Elektromobilność dotyczy także samochodów ciężarowych
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Materiał Promocyjny
Historyczny sukces opon całorocznych: ADAC przyznaje pierwszą ocenę „dobrą”.