Audi wprowadza system, który pomaga unikać czerwonych świateł

Audi wprowadza w USA system, który pomaga kierowcom unikać czerwonych świateł. „GLOSA” czyli „Green Light Optimization Speed Advisory”, daje kierowcy informację o prędkości, z jaką trzeba jechać żeby załapać się na „zieloną falę”.

Publikacja: 20.02.2019 19:09

Audi wprowadza system, który pomaga unikać czerwonych świateł

Foto: moto.rp.pl

GLOSA jest dostępna dla wybranych modeli z Ingolstad i jest częścią systemu „Audi Traffic Lights Information”. Z jego pomocą kierowca odbiera informacje jak długo trwa faza sygnalizacji świetlnej. W przypadku GLOSA producent samochodów rozszerza działanie tego systemu.

""

System GLOSA pomaga kierowcom unikać czerwonych świateł.

moto.rp.pl

Model Audi wyposażony w systemy GLOSA i TLI zbliżając się do sygnalizacji świetlnej, odbiera on informacje o sygnale w czasie rzeczywistym z systemu zarządzania ruchem, który monitoruje sygnalizację świetlną za pośrednictwem zintegrowanego łącza danych 4G LTE. Jeżeli światło na sygnalizatorze jest czerwone, kierowca otrzymuje informację o pozostałym czasie do fazy zielonej. Komunikat wyświetlany jest na ekranie komputera pokładowego lub wyświetlacza Head-up.

""

System informuje również o tym jak długo będzie czerwone światło.

moto.rp.pl

GLOSA wykorzystuje informacje o sygnalizacji świetlnej i łączy je z aktualną pozycją pojazdu. Automatycznie zaleca prędkość dzięki której można załapać się na „zieloną falę”. Do obliczeń są dodawane takie parametry jak odległość do zatrzymania się, ograniczenie prędkości cz rozłożenie sygnalizatorów. W przyszłości technologia V2I (komunikowanie się aut z infrastrukturą i pomiędzy sobą ) może również wpływać na funkcje start-stop lub zalecać nawigacji zoptymalizowaną trasę. W przyszłości ta technika będzie również ważna przy autonomicznych trybach jazdy.

ZOBACZ TAKŻE: Premiery 2019 | Audi: To będzie bardzo pracowity rok

Obecnie możliwości zastosowania tej technologii są bardzo ograniczone. V2I – czyli komunikacja między pojazdami a sygnalizacją świetlną lub znakami drogowymi – jest obecnie zamontowana na około 4700 skrzyżowaniach w USA. Działa m.in. w Dallas, Denver, Gainesville, Houston, Kansas City, Las Vegas, Los Angeles, Nowym Jorku, Orlando, Phoenix, Portland, San Francisco i Waszyngtonie, D.C. jak również w północnej Wirginii.

""

moto.rp.pl

GLOSA jest dostępna dla wybranych modeli z Ingolstad i jest częścią systemu „Audi Traffic Lights Information”. Z jego pomocą kierowca odbiera informacje jak długo trwa faza sygnalizacji świetlnej. W przypadku GLOSA producent samochodów rozszerza działanie tego systemu.

Model Audi wyposażony w systemy GLOSA i TLI zbliżając się do sygnalizacji świetlnej, odbiera on informacje o sygnale w czasie rzeczywistym z systemu zarządzania ruchem, który monitoruje sygnalizację świetlną za pośrednictwem zintegrowanego łącza danych 4G LTE. Jeżeli światło na sygnalizatorze jest czerwone, kierowca otrzymuje informację o pozostałym czasie do fazy zielonej. Komunikat wyświetlany jest na ekranie komputera pokładowego lub wyświetlacza Head-up.

Na drodze
Więcej nowych dróg przed końcem roku
Na drodze
Polska stoi w korkach. Miasta mają wciąż absurdalne pomysły
Na drodze
Specjalna, bezpieczna torebka Skody
Na drodze
Suzuki wprowadza aplikację „Moje Suzuki” na smartfony
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne