Audi wprowadza system, który pomaga unikać czerwonych świateł

Audi wprowadza w USA system, który pomaga kierowcom unikać czerwonych świateł. „GLOSA” czyli „Green Light Optimization Speed Advisory”, daje kierowcy informację o prędkości, z jaką trzeba jechać żeby załapać się na „zieloną falę”.

Publikacja: 20.02.2019 19:09

Audi wprowadza system, który pomaga unikać czerwonych świateł

Foto: moto.rp.pl

GLOSA jest dostępna dla wybranych modeli z Ingolstad i jest częścią systemu „Audi Traffic Lights Information”. Z jego pomocą kierowca odbiera informacje jak długo trwa faza sygnalizacji świetlnej. W przypadku GLOSA producent samochodów rozszerza działanie tego systemu.

""

System GLOSA pomaga kierowcom unikać czerwonych świateł.

Foto: moto.rp.pl

Model Audi wyposażony w systemy GLOSA i TLI zbliżając się do sygnalizacji świetlnej, odbiera on informacje o sygnale w czasie rzeczywistym z systemu zarządzania ruchem, który monitoruje sygnalizację świetlną za pośrednictwem zintegrowanego łącza danych 4G LTE. Jeżeli światło na sygnalizatorze jest czerwone, kierowca otrzymuje informację o pozostałym czasie do fazy zielonej. Komunikat wyświetlany jest na ekranie komputera pokładowego lub wyświetlacza Head-up.

""

System informuje również o tym jak długo będzie czerwone światło.

Foto: moto.rp.pl

GLOSA wykorzystuje informacje o sygnalizacji świetlnej i łączy je z aktualną pozycją pojazdu. Automatycznie zaleca prędkość dzięki której można załapać się na „zieloną falę”. Do obliczeń są dodawane takie parametry jak odległość do zatrzymania się, ograniczenie prędkości cz rozłożenie sygnalizatorów. W przyszłości technologia V2I (komunikowanie się aut z infrastrukturą i pomiędzy sobą ) może również wpływać na funkcje start-stop lub zalecać nawigacji zoptymalizowaną trasę. W przyszłości ta technika będzie również ważna przy autonomicznych trybach jazdy.

ZOBACZ TAKŻE: Premiery 2019 | Audi: To będzie bardzo pracowity rok

Obecnie możliwości zastosowania tej technologii są bardzo ograniczone. V2I – czyli komunikacja między pojazdami a sygnalizacją świetlną lub znakami drogowymi – jest obecnie zamontowana na około 4700 skrzyżowaniach w USA. Działa m.in. w Dallas, Denver, Gainesville, Houston, Kansas City, Las Vegas, Los Angeles, Nowym Jorku, Orlando, Phoenix, Portland, San Francisco i Waszyngtonie, D.C. jak również w północnej Wirginii.

""

Foto: moto.rp.pl

GLOSA jest dostępna dla wybranych modeli z Ingolstad i jest częścią systemu „Audi Traffic Lights Information”. Z jego pomocą kierowca odbiera informacje jak długo trwa faza sygnalizacji świetlnej. W przypadku GLOSA producent samochodów rozszerza działanie tego systemu.

Model Audi wyposażony w systemy GLOSA i TLI zbliżając się do sygnalizacji świetlnej, odbiera on informacje o sygnale w czasie rzeczywistym z systemu zarządzania ruchem, który monitoruje sygnalizację świetlną za pośrednictwem zintegrowanego łącza danych 4G LTE. Jeżeli światło na sygnalizatorze jest czerwone, kierowca otrzymuje informację o pozostałym czasie do fazy zielonej. Komunikat wyświetlany jest na ekranie komputera pokładowego lub wyświetlacza Head-up.

Materiał Promocyjny
Opony premium – innowacje, które budują przewagę na drodze
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
Seat i Cupra. Doświadczenie budowane latami
Na drodze
Grupa Volkswagen nie zwalnia. 30 nowości to dopiero początek.
Materiał Partnera
Kongres Nowej Mobilności jedzie do Katowic
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Materiał Partnera
Elektromobilność dotyczy także samochodów ciężarowych