Trzyletni Opel Astra IV hitem poleasingowego rynku

Samochody niemieckie są najchętniej kupowane przez osoby poszukujące aut pokontraktowych – wynika z danych serwisu sprzedażowego Master1.pl należącego do Grupy Masterlease.

Publikacja: 15.06.2018 16:30

Trzyletni Opel Astra IV hitem poleasingowego rynku

Foto: fot. mat.pras.

W 2017 r. miały one 45-procentowy udział wśród wszystkich sprzedanych aut. Na drugim miejscu znalazły się auta producentów francuskich z udziałem w sprzedaży na poziomie 17 proc. To o 7 proc. więcej niż rok wcześniej. Trzecie miejsce zajęły czeskie skody (15 proc.).

CZYTAJ TAKŻE: Firmy będą powiększać swoje floty – prognozy fleet menedżerów w Polsce

Wśród marek pierwsze miejsce zajął Opel. Jego auta stanowiły 56 proc. wszystkich niemieckich pojazdów. Były to zarówno większe pojazdy, głównie vany (Combo, Vivaro i Movano) oraz kompakty i auta miejskie. Jednak najczęściej wybieranym samochodem tego producenta okazał się Opel Astra IV z silnikiem CDTI o pojemności 1.7 litra w wersji wyposażeniowej Enjoy. W rankingu popularności drugim producentem okazał się Ford. Największym powodzeniem cieszył się Focus z silnikiem TDCi o pojemności 1.6 litra w dwóch wersjach wyposażeniowych: Edition i Trend. Kolejną marką okazał się Volkswagen z modelami Jetta 1.6 TDI i Passat 2.0 TDI w średniej wersji wyposażeniowej Comfortline.

""

Renault Clio to jeden z liderów poleasingowego rynku / fot. mat.pras.

Foto: moto.rp.pl

Wśród samochodów produkcji francuskiej liderem był Renault, na którą to markę decydowało się 46 proc. kupujących auta z Francji. Najczęściej wybieranymi modelami były: Clio w wersji Business oraz Kangoo w wersji Maxi Pack Clim, oba z półtoralitrowym silnikiem dCi. Na drugim miejscu znalazły się peugeoty stanowiące ię samochody nieco ponad jedną trzecią sprzedaży. Najpopularniejszymi modelami były Partner i 308. Trzeci był Citroen z modelem Berlingo 1.6 HDi.

CZYTAJ TAKŻE: Kosztowne OC dla firm

Według Grzegorza Grodeckiego, dyrektora zarządzającego Master1.pl, o ile nie dziwi zainteresowanie samochodami z Niemiec, o tyle zaskoczeniem może być tak szybki wzrost popularności samochodów francuskich. – Jeszcze do niedawna krążyły na ich temat negatywne opinie, ale widać, że mity o awaryjności przestają funkcjonować. Klienci cenią sobie komfort jazdy oraz wysoki poziom bezpieczeństwa, które zapewniają im francuskie samochody – twierdzi Grodecki.

Na całym polskim rynku wtórnym także dominują samochody niemieckie. Według prowadzącej sieć autokomisów firmy AAA Auto, najpopularniejszymi modelami są Opel Astra, Volkswagen Passat i BMW 3.

W 2017 r. miały one 45-procentowy udział wśród wszystkich sprzedanych aut. Na drugim miejscu znalazły się auta producentów francuskich z udziałem w sprzedaży na poziomie 17 proc. To o 7 proc. więcej niż rok wcześniej. Trzecie miejsce zajęły czeskie skody (15 proc.).

CZYTAJ TAKŻE: Firmy będą powiększać swoje floty – prognozy fleet menedżerów w Polsce

Pozostało 83% artykułu
Materiał Promocyjny
Opony premium – innowacje, które budują przewagę na drodze
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
Seat i Cupra. Doświadczenie budowane latami
Na drodze
Grupa Volkswagen nie zwalnia. 30 nowości to dopiero początek.
Materiał Partnera
Kongres Nowej Mobilności jedzie do Katowic
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Materiał Partnera
Elektromobilność dotyczy także samochodów ciężarowych