Trzyletni Opel Astra IV hitem poleasingowego rynku

Samochody niemieckie są najchętniej kupowane przez osoby poszukujące aut pokontraktowych – wynika z danych serwisu sprzedażowego Master1.pl należącego do Grupy Masterlease.

Publikacja: 15.06.2018 16:30

Trzyletni Opel Astra IV hitem poleasingowego rynku

Foto: fot. mat.pras.

W 2017 r. miały one 45-procentowy udział wśród wszystkich sprzedanych aut. Na drugim miejscu znalazły się auta producentów francuskich z udziałem w sprzedaży na poziomie 17 proc. To o 7 proc. więcej niż rok wcześniej. Trzecie miejsce zajęły czeskie skody (15 proc.).

CZYTAJ TAKŻE: Firmy będą powiększać swoje floty – prognozy fleet menedżerów w Polsce

Wśród marek pierwsze miejsce zajął Opel. Jego auta stanowiły 56 proc. wszystkich niemieckich pojazdów. Były to zarówno większe pojazdy, głównie vany (Combo, Vivaro i Movano) oraz kompakty i auta miejskie. Jednak najczęściej wybieranym samochodem tego producenta okazał się Opel Astra IV z silnikiem CDTI o pojemności 1.7 litra w wersji wyposażeniowej Enjoy. W rankingu popularności drugim producentem okazał się Ford. Największym powodzeniem cieszył się Focus z silnikiem TDCi o pojemności 1.6 litra w dwóch wersjach wyposażeniowych: Edition i Trend. Kolejną marką okazał się Volkswagen z modelami Jetta 1.6 TDI i Passat 2.0 TDI w średniej wersji wyposażeniowej Comfortline.

""

Renault Clio to jeden z liderów poleasingowego rynku / fot. mat.pras.

Foto: moto.rp.pl

Wśród samochodów produkcji francuskiej liderem był Renault, na którą to markę decydowało się 46 proc. kupujących auta z Francji. Najczęściej wybieranymi modelami były: Clio w wersji Business oraz Kangoo w wersji Maxi Pack Clim, oba z półtoralitrowym silnikiem dCi. Na drugim miejscu znalazły się peugeoty stanowiące ię samochody nieco ponad jedną trzecią sprzedaży. Najpopularniejszymi modelami były Partner i 308. Trzeci był Citroen z modelem Berlingo 1.6 HDi.

CZYTAJ TAKŻE: Kosztowne OC dla firm

Według Grzegorza Grodeckiego, dyrektora zarządzającego Master1.pl, o ile nie dziwi zainteresowanie samochodami z Niemiec, o tyle zaskoczeniem może być tak szybki wzrost popularności samochodów francuskich. – Jeszcze do niedawna krążyły na ich temat negatywne opinie, ale widać, że mity o awaryjności przestają funkcjonować. Klienci cenią sobie komfort jazdy oraz wysoki poziom bezpieczeństwa, które zapewniają im francuskie samochody – twierdzi Grodecki.

Na całym polskim rynku wtórnym także dominują samochody niemieckie. Według prowadzącej sieć autokomisów firmy AAA Auto, najpopularniejszymi modelami są Opel Astra, Volkswagen Passat i BMW 3.

W 2017 r. miały one 45-procentowy udział wśród wszystkich sprzedanych aut. Na drugim miejscu znalazły się auta producentów francuskich z udziałem w sprzedaży na poziomie 17 proc. To o 7 proc. więcej niż rok wcześniej. Trzecie miejsce zajęły czeskie skody (15 proc.).

CZYTAJ TAKŻE: Firmy będą powiększać swoje floty – prognozy fleet menedżerów w Polsce

Pozostało 83% artykułu
Materiał Promocyjny
Seat i Cupra. Doświadczenie budowane latami
Na drodze
Grupa Volkswagen nie zwalnia. 30 nowości to dopiero początek.
Materiał Partnera
Kongres Nowej Mobilności jedzie do Katowic
Materiał Partnera
Elektromobilność dotyczy także samochodów ciężarowych
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Materiał Promocyjny
Historyczny sukces opon całorocznych: ADAC przyznaje pierwszą ocenę „dobrą”.