W 2017 r. miały one 45-procentowy udział wśród wszystkich sprzedanych aut. Na drugim miejscu znalazły się auta producentów francuskich z udziałem w sprzedaży na poziomie 17 proc. To o 7 proc. więcej niż rok wcześniej. Trzecie miejsce zajęły czeskie skody (15 proc.).
CZYTAJ TAKŻE: Firmy będą powiększać swoje floty – prognozy fleet menedżerów w Polsce
Wśród marek pierwsze miejsce zajął Opel. Jego auta stanowiły 56 proc. wszystkich niemieckich pojazdów. Były to zarówno większe pojazdy, głównie vany (Combo, Vivaro i Movano) oraz kompakty i auta miejskie. Jednak najczęściej wybieranym samochodem tego producenta okazał się Opel Astra IV z silnikiem CDTI o pojemności 1.7 litra w wersji wyposażeniowej Enjoy. W rankingu popularności drugim producentem okazał się Ford. Największym powodzeniem cieszył się Focus z silnikiem TDCi o pojemności 1.6 litra w dwóch wersjach wyposażeniowych: Edition i Trend. Kolejną marką okazał się Volkswagen z modelami Jetta 1.6 TDI i Passat 2.0 TDI w średniej wersji wyposażeniowej Comfortline.
Renault Clio to jeden z liderów poleasingowego rynku / fot. mat.pras.
Wśród samochodów produkcji francuskiej liderem był Renault, na którą to markę decydowało się 46 proc. kupujących auta z Francji. Najczęściej wybieranymi modelami były: Clio w wersji Business oraz Kangoo w wersji Maxi Pack Clim, oba z półtoralitrowym silnikiem dCi. Na drugim miejscu znalazły się peugeoty stanowiące ię samochody nieco ponad jedną trzecią sprzedaży. Najpopularniejszymi modelami były Partner i 308. Trzeci był Citroen z modelem Berlingo 1.6 HDi.