Z informacji podanych w raporcie „Floty pojazdów kluczem do elektromobilności” opracowanym przez PKO Leasing, we współpracy z Masterlease i Polskim Stowarzyszeniem Paliw Alternatywnych (PSPA), 90 proc. przedsiębiorców pojazdy elektryczne chce finansować w ramach leasingu i wynajmu długoterminowego, zamiast kupować je za gotówkę. „Sektor MSP napędza rozwój zielonej motoryzacji na rodzimym rynku. To bardzo ważny sygnał dla firm leasingowych i CFM, które powinny wskazywać klientom zalety ekologicznych i nowoczesnych rozwiązań w motoryzacji, proponować im dopasowaną ofertę finansowania, a także dodatkowe możliwości wsparcia, w tym wypadku rządowego, które niewątpliwie uatrakcyjniają oferowany produkt” – mówi Paweł Pach, Prezes Zarządu PKO Leasing.
Czytaj więcej
Od stycznia 2022 roku przedsiębiorcy będą musieli zapłacić 9 proc. składkę na Narodowy Fundusz Zdrowia, której nie odliczą od podatku. Dodatkowo czyha na nich kolejny haracz.
- Realizując program „Mój elektryk” wprowadzamy zasadę „jednego okienka”. Klienci nie muszą martwić się o formalności, aby uzyskać dofinansowanie w ramach programu do zakupu auta z napędem elektrycznym lub wodorowym. Po naszej stronie leży ich dopełnienie i kontakt z operatorem programu – Bankiem Ochrony Środowiska. Przyznana dotacja zostanie rozdystrybuowana przy pomocy firmy leasingowej. Zatem to u nas klient składa wniosek o umowę leasingową i przyznanie dotacji – wyjaśnia Maciej Matelski, Dyrektor Biura Kompetencji ds. Rynku Samochodów Osobowych PKO Leasing.
Czytaj więcej
Nowe zasady opodatkowania oznaczać mogą spadek zainteresowania leasingiem aut na korzyść wynajmu. Wzrosnąć może średni wiek pojazdów na naszych drogach.
Przypominamy, że przedsiębiorcy mogą ubiegać się o dofinansowanie do 27 000 zł na samochód osobowy, jeśli spełnione zostaną dwa warunki: maksymalna cena pojazdu nie przekroczy 225 000 zł oraz wnioskodawca zadeklaruje min. 15 000 rocznego przebiegu. W przypadku braku tych deklaracji przebiegu, kwota dotacji zmniejsza się do 18 750 zł. Dofinansowanie uzyskane dla samochodów dostawczych waha się od 50 000 do 70 000 zł, w zależności od zadeklarowanego przebiegu. Wyliczenia Masterlease wskazują, że dopłata wpłynie na miesięczne koszty wynajmu długoterminowego dla samochodu. Na przykład Nissan LEAF 40kWh Acenta z 2021 roku o wartości 132 300 zł, w ramach 2-letniej umowy z limitem do 30 000 km roczna opłata za pojazd wyniesie bez dopłaty 1885 zł netto miesięcznie. Jeśli opłata wstępna pozyskana z programu „Mój Elektryk” wyniesie 27 000 zł, to czynsz miesięczny zmniejszy się do 729 zł netto miesięcznie.