Z informacji podanych w raporcie „Floty pojazdów kluczem do elektromobilności” opracowanym przez PKO Leasing, we współpracy z Masterlease i Polskim Stowarzyszeniem Paliw Alternatywnych (PSPA), 90 proc. przedsiębiorców pojazdy elektryczne chce finansować w ramach leasingu i wynajmu długoterminowego, zamiast kupować je za gotówkę. „Sektor MSP napędza rozwój zielonej motoryzacji na rodzimym rynku. To bardzo ważny sygnał dla firm leasingowych i CFM, które powinny wskazywać klientom zalety ekologicznych i nowoczesnych rozwiązań w motoryzacji, proponować im dopasowaną ofertę finansowania, a także dodatkowe możliwości wsparcia, w tym wypadku rządowego, które niewątpliwie uatrakcyjniają oferowany produkt” – mówi Paweł Pach, Prezes Zarządu PKO Leasing.

Czytaj więcej

Sprzedasz auto służbowe, zapłacisz podatek i składkę na NFZ

- Realizując program „Mój elektryk” wprowadzamy zasadę „jednego okienka”. Klienci nie muszą martwić się o formalności, aby uzyskać dofinansowanie w ramach programu do zakupu auta z napędem elektrycznym lub wodorowym. Po naszej stronie leży ich dopełnienie i kontakt z operatorem programu – Bankiem Ochrony Środowiska. Przyznana dotacja zostanie rozdystrybuowana przy pomocy firmy leasingowej. Zatem to u nas klient składa wniosek o umowę leasingową i przyznanie dotacji – wyjaśnia Maciej Matelski, Dyrektor Biura Kompetencji ds. Rynku Samochodów Osobowych PKO Leasing.

Czytaj więcej

Polski Ład w leasingu to więcej staroci na drogach?

Przypominamy, że przedsiębiorcy mogą ubiegać się o dofinansowanie do 27 000 zł na samochód osobowy, jeśli spełnione zostaną dwa warunki: maksymalna cena pojazdu nie przekroczy 225 000 zł oraz wnioskodawca zadeklaruje min. 15 000 rocznego przebiegu. W przypadku braku tych deklaracji przebiegu, kwota dotacji zmniejsza się do 18 750 zł. Dofinansowanie uzyskane dla samochodów dostawczych waha się od 50 000 do 70 000 zł, w zależności od zadeklarowanego przebiegu. Wyliczenia Masterlease wskazują, że dopłata wpłynie na miesięczne koszty wynajmu długoterminowego dla samochodu. Na przykład Nissan LEAF 40kWh Acenta z 2021 roku o wartości 132 300 zł, w ramach 2-letniej umowy z limitem do 30 000 km roczna opłata za pojazd wyniesie bez dopłaty 1885 zł netto miesięcznie. Jeśli opłata wstępna pozyskana z programu „Mój Elektryk” wyniesie 27 000 zł, to czynsz miesięczny zmniejszy się do 729 zł netto miesięcznie.